חדשות בארץ

הכנסת אישרה את הסכם השלום עם איחוד האמירויות

80 חברי כנסת תמכו באישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות, מול 13 מתנגדים. לפני ההצבעה סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיון: "השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים, הוא תוצאה של משנה סדרה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים"

דגלי ישראל ואיחוד האמירויות (תמונה: שאטרסטוק)דגלי ישראל ואיחוד האמירויות (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 20:35)

הכנסת אישרה הערב (חמישי) את הסכם השלום עם איחוד האמירויות, שלושה ימים לאחר ששרי הממשלה אישרו אותו פה אחד. 80 חברי כנסת תמכו בהסכם, מול 13 מבין חברי הרשימה המשותפת שנכחו באולם שהצביעו נגדו.

בתום הדיון הממושך שנערך במליאה, ולפני ההצבעה, עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדוכן לנאום סיכום. "השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים", אמר. "הוא תוצאה של משנה סדורה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים. ממשלות ישראל בהנהגתי טיפחו ומטפחות את עוצמתה של ישראל בכל התחומים. העוצמה הזו אכן קירבה אלינו מדינות רבות בעולם, ובכלל זה גם מדינות ערביות ומוסלמיות שעומדות איתנו בחזית אחת נגד הסכנה של איראן וגרורותיה".

"אני לא יכול לספר לכם על כל הפגישות, על כל הטיסות ברחבי המזרח התיכון, על כל המגעים והדברים שנעשו במחשך. אבל הנה אני מוסר לכם פיסת אינפורמציה אחת: היה לנו קיטוע במערכת יחסים חשובה עם אחת המדינות באזור. שנים שלא היה קשר, או רק קשר טכני ביותר. אבל זה השתנה ביום אחד, וזה היה כשעבדכם הלך לנאום בקונגרס, וקיבלתי שם בזמן אמיתי מסרים חזקים ביותר שאמרו, שאם אתה מתייצב בכזו עוצמה נגד איראן שמנסה לחסל אותנו, אנחנו מוכנים להתייצב איתך. כך חודש והועצם הקשר הזה. הם הבינו שממשלות ישראל תחת הנהגתי מתנגדות בתקיפות לאיראן, להתחמשותה בנשק גרעיני ולניסיון שלה לייצא את המהפכה לגבולנו ולגבולותיהם של אחרים".

נתניהו הדגיש, כי "השלום עם איחוד האמירויות איננו מבוסס רק על הדיפת אויבים משותפים. זהו בוודאי גורם מרכזי, בלעדיו שום דבר לא היה קורה. זה תנאי הכרחי, אבל לא מספיק. זהו גם שלום חם שמתבצע בין העמים. אנחנו כבר רואים את ההתחלה של פירות השלום בתחום הכלכלי, והפירות הללו ילכו ויתרחבו".

"הקשרים שאנו מטפחים עם העולם הערבי שוברים את הווטו הפלסטיני על השגת שלום במזרח התיכון. ב-103 השנים האחרונות, למעשה מאז הצהרת בלפור, לפלסטינים הוצעו הצעות נדיבות ביותר, אבל ההנהגה שלהם בחרה להנציח את הסכסוך. במשך זמן רב מדי הסרבנות הפלסטינית בלמה יוזמות של התקרבות בין ישראל למדינות ערב. אני דבק במדיניות אחרת, שהופכת את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלסטינים יתרצו לחתור לשלום אמת ולהכיר במדינת ישראל, אלא להתקדם, וכשהפלסטינים ישנו את השקפתם – לקדם גם שלום בינינו לבינם".

"אסור לנו ללכת אחורה, לרעיונות העוועים של חזרה לקווי 67', הצפת המדינה בפליטים וחלוקת ירושלים. אם מישהו אצלנו או בקהילה הבינלאומית יחזור ויעורר בפלסטינים שאיפות לא מציאותיות כמו אלו שהזכרתי, ההתקדמות במזרח התיכון תיעצר בחריקת בלמים. זה יוביל למבוי סתום, לחוסר יציבות, להידרדרות, זה לא יוביל לשלום אמת. ישראל בראשותי תמשיך לפעול להרחבת השלום. אני מאמין שמדינות נוספות יתווספו, בעזרת השם, ואני מקווה שיחד נעשה ונצליח".

נתניהו, הערב (וידאו: ערוץ כנסת)

בתחילת דבריו התייחס נתניהו להחלטה שקיבל מוקדם יותר הערב קבינט הקורונה, להתחיל ביום ראשון הקרוב את השלב הראשון של היציאה מהסגר: "כמו בסגר הראשון, גם הסגר השני עובד. הוא מוריד את מספר הנדבקים, הוא מפחית את התחלואה, הוא מציל חיים. אני מבקש להודות תחילה לאזרחי ישראל שנענו ועוטים מסכות הרבה יותר, וזה נותן לנו את היכולת, יחד עם הצעדים האחרים, להשתלט על התחלואה ולהוריד אותה. אנחנו עשינו את הצעד שמדינות אירופה חוששות לעשות, כי כדי לעשות סגר כלל מדינתי צריך תעוזה, זה לא קל, כי תמיד יש את המצייצים ביציעים. החלטנו, והדבר הזה עובד".

נתניהו הבהיר כי "כדי שהסגר לא יבוזבז, צריך לצאת ממנו בצורה הדרגתית ואחראית, אחרת נמצא את עצמנו תוך זמן קצר בסגר שלישי. עמדתי על כך שצריך להיצמד למתווה שהוכן על ידי משרד הבריאות והמומחים. לא נתתי שיחרגו מהמתווה, כפי שהוא הוצג כך העברנו אותו. אנחנו נעבור משלב לשלב רק על פי המדדים, לכן נחכה שבועיים או עד שהמדד יתחלף. אם נראה חלילה שחרף המאמצים שלנו המספרים עולים לקראת גמר השבועיים, אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות".

"חשוב לעבוד יחד, באחדות, בשיתוף פעולה ובהצלחה. נכנסנו לסגר יחד, נצא ממנו יחד, ונגבש גם את ההסכמה הציבורית שכל כך חשובה להצלחה", הצהיר ראש הממשלה.

תגיות:איחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה