חדשות בארץ

מנדלבליט: "יישרתי את ההדורים עם שי ניצן"

במכתב ששלח לפרקליטים בפרקליטות המדינה, כתב היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי שוחח עם פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע תוקף אותו בחריפות. לדבריו, הפרסום "נוצל לניסיון נואל מצד גורמים בעלי עניין לתדלק את מדורת הקונספירציות" בנוגע לתיקי ראש הממשלה

מנדלבליט וניצן, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט וניצן, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלח הערב (חמישי) מכתב לפרקליטים העובדים בפרקליטות המדינה, ועדכן אותם כי שוחח עם פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, בעקבות פרסומן של הקלטות בהן נשמע תוקף אותו בחריפות: "ההדורים יושרו".

"אכן, באותה שיחה מוקלטת שפורסמה השתמשתי בביטויים קשים", כתב מנדלבליט לפרקליטים. "ביטויים אלה שיקפו רגשות אותנטיים של כעס שחשתי באותה העת, הא ותו לא, ואני מצר עליהם. כל ניסיון לבנות על בסיס התבטאויות אלה תיאוריות סחיטה למיניהן הוא שקר וכזב, דבר שאף הוא הוכח יותר מפעם אחת במבחן המציאות. בעקבות פרסום קטעי השיחות, שוחחתי עם שי ניצן, והבהרתי את האמור. שי קיבל את הדברים, וההדורים יושרו".

לדברי מנדלבליט, פרסום ההקלטות "נוצל לניסיון נואל מצד גורמים בעלי עניין לתדלק את מדורת הקונספירציות המופרכות בדבר שיקולים זרים העומדים כביכול ביסוד ההחלטות שהתקבלו בקשר לתיקי החקירה של ראש הממשלה". הוא טען כי "העיתוי של ההתקפות הללו אינו מקרי. כידוע, בתקופה הקרובה יחל להתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטו של ראש הממשלה. התגברות ההתקפות בעיתוי הנוכחי נועדה להפוך את התובעים לנאשמים. אולם כל המאמצים לעשות כן – דינם להיכשל".

"אנחנו נדע לעמוד במבחן הזה. אין דבר בעולם שיסיט אותנו מדרך הישר, המבוססת על הדין ועל הראיות", הצהיר היועץ. "לא גידופים ולא השמצות, לא שקרים ולא פייק ניוז, ובטח שלא איומים. אני יודע שעוד צפויים לנו ימים מאתגרים. לא מן הנמנע כי חומרים משמיצים וקונספירציות כזב, שתכליתם להתריע אותי ואחרים מעשיית מלאכתנו, ימשיכו להתפרסם ברבים. אנחנו מצידנו לא נירתע".

כזכור, גיא פלג ועמית סגל חשפו שלשום בחדשות 12 הקלטות משיחות שניהל מנדלבליט ב-2015 ו-2016 עם אפי נוה, שכיהן אז כראש לשכת עורכי הדין. מנדלבליט הביע בשיחות את זעמו על ניצן, וטען כי הוא משהה במכוון את קבלת ההחלטה בעניין התיק שנוהל נגדו בפרשת הרפז: "לא יודע מה הוא חושב לעצמו. בסוף בסוף אני אתפוצץ, ואני אעשה לו בלגן אימים על זה. מה זה הדבר הזה? עכשיו גם מה זה השיטה הזאת שמחזיקים בגרון בן אדם. כאילו, למה?". בשיחה אחרת, שהתקיימה עוד לפני שמונה ליועץ המשפטי לממשלה, טען מנדלבליט – בהתייחסו לתיק נגדו: "מי שתפרה אותי זה דינה זילבר (המשנה ליועמ"ש) ושי. שי כאילו קצת הקל, אבל זה לא הקלה עם כזאת אהבה".

בעקבות חשיפת ההקלטות, קרא שלשום יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, ליועץ המשפטי לממשלה להתפטר מתפקידו ולבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה. "מנדלבליט בעצם נסחט על ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד ראש הממשלה", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אני מבטיח לכם שעוד ייחשפו בקרוב דברים. תהיה פה רעידת אדמה, לא תהיה שום ברירה לאביחי מנדלבליט אלא להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו".

"אני אומר שמעבר לזה יש עוד אינפורמציה שקיימת אצל שי ניצן, שיכלה גם לשלוח את מנדלבליט מאחורי סורג ובריח. אני בטוח שזה ייחשף", המשיך זוהר. "אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום – תהיה פה רעידת אדמה. זה לא איום, זו הבטחה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה, והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד – רק טפח קטן נחשף. לכן אני חושב שאם אנשים לא יפנימו, אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד ראש הממשלה, שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה – הם יצטרכו לשלם על זה מחיר"

דבריו של זוהר עוררו תגובות סוערות במערכת הפוליטית. גורמים בכחול לבן אמרו, כי הוא "צריך לסיים את תפקידו כיו"ר הקואליציה. הוא מערער מדי יום את יציבותה של הממשלה, וכל יום שלו בתפקיד מדרדר אותנו לבחירות. לישראל מגיע יותר".

מטעמו של נתניהו נמסר כי "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה, והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".

זוהר עצמו הוציא בהמשך הודעת הבהרה: "למען הסר ספק, אני מבקש להבהיר כי לא שוחחתי כלל עם ראש הממשלה או מי מאנשיו לפני הראיון ל-103fm, בו הוצאו דבריי מהקשרם בעניינו של מנדלבליט. הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי, ולא היתה לי שום כוונה לאיים על איש. גם אם דבריי הובנו אחרת, אני מבקש להבהיר שוב כי לא היתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר כנגד היועץ המשפטי לממשלה".

תגיות:אביחי מנדלבליטשי ניצן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה