חדשות בריאות

נתניהו: "חשוב מאוד שנצא מהסגר בצורה בטוחה ואחראית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר את ההחלטה להאריך את הסגר עד יום ראשון: "חייבים להמתין לנתונים נוספים שיצביעו על ירידת תחלואה נוספת, ודאית ומתמשכת". שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר, כי פתיחת מערכת החינוך תיעשה בהדרגה ותתבסס על נתוני ההדבקה: "לא יעזרו הלחצים"

נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר בצהריים (רביעי) את החלטת קבינט הקורונה להאריך את הסגר המלא עד יום ראשון בחצות. "צעדי הסגר היו נכונים וחשובים, ויש סיבה לאופטימיות", כתב בפייסבוק. "נתוני התחלואה נמצאים בירידה משמעותית. גם בשלב הבא, חשוב מאוד שנצא מהסגר בצורה בטוחה ואחראית". 

"אתמול קיימתי ישיבות עבודה ממושכות בנושא. כל המומחים המקצועיים הסבירו שעל מנת להקל על הסגר ולאפשר פתיחה הדרגתית, בהתאם למתווה המדורג לחזרה לשגרת קורונה, אנחנו חייבים להמתין לנתונים נוספים שיצביעו על ירידת תחלואה נוספת, ודאית ומתמשכת. אנחנו מתקרבים לשם. אבל עדיין נדרשים עוד מספר ימים, ולכן החלטנו להאריך את הסגר בשלב זה עד ליום ראשון".

נתניהו ציין, כי קבינט הקורונה יתכנס מחר כדי להמשיך ולגבש באופן סופי את מתווה היציאה המדורג: "במקביל נבחן מהלך נוסף, מקדמי, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים ואיסוף עצמי. לאחר שתאושר תוכנית היציאה במלואה בקבינט, נפרסם אותה תוך פירוט היעדים והתחומים שייפתחו בכל שלב ושלב".

"אני מבקש מכולם להמשיך ולשמור על ההנחיות. גם בימי הסגר וגם לאחריו. ביחד, נצליח לחזור לשגרת קורונה בטוחה ואחראית", חתם נתניהו.

 

אדלשטיין: "הנגיף לא רוכב אופניים"

מוקדם יותר היום, התייחס הבריאות יולי אדלשטיין למגמת הירידה בתחלואת הקורונה. "הנתונים האלה מאוד משמחים, אנחנו לא סובלים לחינם", אמר בתדרוך לתקשורת במהלך ביקור במועצה האזורית מטה בנימין. "מצד שני, אנחנו עדיין מגלים קרוב ל-3,000 נדבקים ביום בתנאי סגר".

"גם לאחר שהאירועים ההמוניים סגורים, בתי הכנסת סגורים, מערכת החינוך סגורה – ההדבקה עדיין מתבצעת. אפשר להסביר זאת, לצערי הרב, כנראה רק בכך שגם במקומות המותרים לא כולם שומרים על הכללים עד הסוף".

"אני מבין את הלחץ לסיים את הסגר, המצב באמת קשה. אבל הנגיף הוא לא רוכב אופניים, הוא ממש לא מתקשה בעלייה. כפי שהוא ירד באלפים תוך ימים ספורים – כך הוא גם יעלה בחזרה באלפים, אם לא נדע לשמור על הכללים ולא נזכה לשיתוף פעולה מלא של הציבור".

אדלשטיין הדגיש, כי גם בתום הסגר יש להמשיך בהקפדה על ההנחיות: "גם כשיהיה מותר לחצות 1,000 מטר – זו לא סיבה לצאת לאירועים. גם כשיהיה מותר לבקר בני משפחה – זו לא סיבה לבוא ולחבק את דור גיל הזהב. גם כשחוזרים לבתי הספר – עדיין צריכים לעשות את זה בזהירות מירבית".

"היציאה תהיה הדרגתית, שלב אחר שלב. תזכרו שאם נגיע לאנרכיה וכל אחד ייקח את החוק לידיים – נדרדר את המדינה לאסון בריאותי, כלכלי וחברתי", הצהיר שר הבריאות. הוא הבהיר כי פתיחת מערכת החינוך לא תתבסס על תאריכים אלא על נתוני ההדבקה: "לא יעזרו הלחצים. היא תהיה הדרגתית ואיטית, על מנת לשמור על בריאות הציבור".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה