מעניין

תמונת אב רכוב על אופני ילדתו מסעירה את הרשת - לא תאמינו מדוע

רכב 220 ק"מ מגלזגו למנצ'סטר על אופניה של בתו בת השש - כדי לאסוף תרומות לארגוני צדקה רפואיים. "רציתי לזכור את סבא שלי שמת מסרטן, בדרך קצת אחרת"

אא

כשווסלי המנט חלק עם אשתו את הרעיון שלו לרכב 220 ק"מ מגלזגו עד למנצ'סטר - באופניים של בתו בת השש - היא חשבה שהוא מטורף. 

מטרת המסע המשונה שלו הייתה איסוף כסף לארגוני צדקה שונים שבהם הוא שותף. 

"כולם הרימו גבה כשהם שמעו את זה", הוא מספר כיום בתקשורת, לאחר שהשלים את מסעו בן ששת הימים, באופניים עם גלגלים ברוחב 12 אינץ'. "התוכנית המקורית שלי הייתה לרכב מרוסיה למנצ'סטר, אבל הקורונה סיכלה אותה ובמקום זה החלטתי להתפשר על נסיעה מגלזגו למנצ'סטר".

סבו של המנט מת בשנה שעברה מסרטן, והוא החליט לעשות משהו באמת משמעותי לזכרו. "רציתי לזכור את סבא שלי בדרך קצת אחרת", הוא אומר. 

לדבריו, הוא כלל לא היה בטוח שיוכל להשלים את המסע, אבל לא היה שום סיכוי שהוא יוותר עליו. "פחדתי שהאופניים לא יגיעו עד הסוף", הוא צוחק. "בעליות מסוימות הרגשתי שאני עומד למות, והייתי צריך להחליף את הצמיגים שמונה פעמים בדרך. בקושי הצלחתי לסיים את זה, אבל אז, ברגעי הקושי, ראיתי רק את סבא שלי מול העיניים וזה עזר לי להתגבר. רציתי לגייס כסף לארגוני צדקה שהכרתי מקרוב וידעתי שהם עוזרים להרבה ילדים ואנשים חולים בסרטן. חשבתי שבכך אעודד אנשים לתרום, ולמרות שזה אתגר מטופש - הייתי חוזר עליו שוב ושוב כדי לשכנע אותם שהכסף הזה הולך למטרות טובות".

אמנם האופניים נזקקו להמון תיקונים בדרך, אבל ווסלי לא ויתר והמשיך לדווש עליהם. "הגלגלים נמעכו כתוצאה מהמשקל שלי, ובפעם הראשונה שסידרתי אותם, הייתי בחור שהבחור רימה אותי ושהוא לא באמת סידר לי את הגלגלים. רק כשהחלפתי אותם בפעם השלישית והם נמעכו, הבנתי שכך אני הולך לסיים את האתגר ולא אחרת".

לדבריו, אנשים ששמעו על האתגר שלו - מיהרו להציע עזרה. "היה סבא אחד שעשה לי את היום, אחרי שהחליף את הגלגלים שלי בחינם. הוא לקח את הגלגלים החדשים מהאופניים של הנכד שלו, תוך שהוא מרגיע אותי ואומר לי שהוא יקנה לו אופניים חדשות. זה כמעט גרם לי לבכות, כמה אנשים היו נדיבים. חלקם כמובן גם תרמו לי כסף בדרך".

התקשורת המקומית הקדישה להמנט כתבה שלמה על כך שבשישה ימים ובעזרת אופניים של 25 דולר - הוא הצליח לגייס 10,900 דולר לארגוני צדקה רפואיים בבריטניה, האמונים על תמיכה לחולי סרטן וחולי לב. 

"אמנם כמעט לא ישנתי ואני עדיין עם כאבי גב מטורפים, אבל זה היה שווה כל דקה", הוא מסכם בהתרגשות. 

תגיות:אבמעשה טובילדיםתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה