חדשות בארץ

חדשות החג: כ-2,900 נדבקים חדשים אתמול, גנץ תקף את נתניהו

ממונה הקורונה מעריך כי מספר הנדבקים החדשים ליום ירד בשבוע הקרוב לכ-2,000, ושריפה בנוף הגליל כילתה אלפי דונמים וגרמה נזקים לבתים ולתשתיות. כל מה שחשוב לדעת

אא

משרד הבריאות עדכן הערב (מוצאי שבת), כי אתמול אובחנו 2,925 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 37,308, ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם בכ-8.3%. מחצות נפטרו 12 חולים, ומניין הנפטרים הכולל הגיע ל-1,914.

נכון להערב, 62,165 מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,544 מאושפזים. 845 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 232 מונשמים. מצבם של 290 חולים מוגדר בינוני. מפרוץ המגפה אובחנו 289,799 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 225,718.

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מעריך כי בשבוע הקרוב ירד מספר הנדבקים החדשים ליום לכ-2,000. בביקור בג'וליס שבגליל, קרא גמזו לכל מי שחושד כי נדבק בקורונה – ללכת ולהיבדק.

שר הביטחון בני גנץ חזר ותקף אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהתייחסו בעמוד הפייסבוק שלו למכתב ששלח לנתניהו, בדרישה להתחיל בהכנת תקציב לשנת 2021, כתב גנץ: "הפיגוע הכלכלי המתמשך שחווים אזרחי ישראל חייב להסתיים. לא שיקול פוליטי אישי, כן שיקול כלכלי-לאומי. התקציב הוא של אזרחי ישראל, לא של נתניהו. אם יפגע באזרחי ישראל – אני אמנע זאת ממנו. אנחנו נמנע זאת ממנו".

גנץ הבהיר, כי מפלגתו אינה מתכוונת לעזוב את הממשלה: "שרי כחול לבן לא יזוזו מילימטר ממשרדי המשפטים, החוץ, הביטחון, התקשורת, הכלכלה, המדע, התרבות והספורט, החקלאות, הרווחה, העלייה והקליטה, התפוצות, נושאים אסטרטגיים, שוויון חברתי וגמלאים. אנחנו נדאג שלא יהיו פה צעדים מדיניים שנובעים מצרכים פוליטיים אישיים. אנחנו נדאג שלא יהיו פה מינויים פוליטיים הזויים ופגיעה במערכת המשפט. אנחנו נמנע ממשלת מעבר ללא מגבלות וללא הגבלות, שהפכה לשיטת מעבר גבולית מדמוקרטיה לדיקטטורה".

"מי שינסה לפגוע באזרחי המדינה ייזרק מהחיים הפוליטיים. כל האופציות על השולחן ושום צעד לא יישלל", סיכם יו"ר כחול לבן.

שר המדע יזהר שי המשיך הערב בקו הלוחמני של כחול לבן נגד ראש הממשלה. "אם נתניהו יקח לבחירות ולא ידאג קודם לתקציב – אנחנו נדאג שהוא לא יהיה ראש ממשלה", אמר בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12. יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, שהתראיין לאחר מכן, הגיב כי "האיום של שי הוא איום סרק". עוד טען, כי לגנץ אין לגיטימציה להיות בהנהגת המדינה וכי כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס להפגנות הצפויות הערב ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "גם בערב זה יפעלו השוטרים לאכוף את התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק", אמר. "מנגד לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, בין אם אלימות המופנית כלפי מפגינים, או אלימות מצדם של אזרחים כלפי השוטרים, ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר וחוק".

כהן הוסיף ופנה לאזרחים: "בימים מורכבים אלו, אני קורא לציבור כולו לגלות אחריות, לכבד את החוק, להימנע מאלימות ומהפרות של החוק והסדר, בכדי שיחד נעבור את התקופה הקשה הזו ונבלום את התפשטות הנגיף בהקדם".

בשריפה שהשתוללה אתמול בעיר נוף הגליל (לשעבר נצרת עילית) ובסביבתה, נשרפו כ-4,000 דונם של חורש טבעי ויער ונגרמו נזקים כבדים לבתים ולתשתיות בעיר. אלפי תושבים פונו מבתיהם. על פי חלק מההערכות, השריפה פרצה כתוצאה מהצתה.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יוסיפו לרדת, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר בדרך כלל, ובטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר. בימים שלישי ורביעי מזג האוויר צפוי להיות דומה.

תגיות:הפגנותמוטי כהןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה