חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: "דורש להכין תקציב ל-2021"; הליכוד: "פוליטיקה קטנה וחרחור ריב"

במכתב חריף לראש הממשלה נתניהו, דרש שר הביטחון גנץ לקדם את הכנת תקציב המדינה לשנת 2021 ולאשר את תקנון הממשלה: "את ההסכם בינינו כבר הפרת, זה יהיה טראגי אם תפר גם את ההסכם עם אזרחי ישראל". הליכוד: "כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת"

נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

שר הביטחון בני גנץ שלח הערב (חמישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרש ממנו לקדם את הכנת תקציב המדינה לשנת 2021 ולאשר את תקנון הממשלה: "כל סיכול של אישור התקציב משמעותו אחת – העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל", כתב.

"במהלך החודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל עם אתגרים בריאותיים, כלכליים וחברתיים יוצאי דופן בהיקפם ובחומרתם", פתח גנץ את מכתבו. "לכן, וחרף חילוקי הדעות בינינו, סברתי כי זאת הייתה העת להיכנס לממשלת אחדות ולהעניק את המענה הנכון והראוי למדינת ישראל ואזרחיה. לצערי, מרחק רב מפריד בינינו לבין הבטחת האחדות עליה חתמנו. ההתנהלות הממשלתית לא מאפשרת קיומו של ממשל תקין וראוי".

בהמשך כתב גנץ כי "קיים פער בלתי נתפס בין הרצון הטוב והמחויבות שהופגנו בשעתו לבין המציאות הנוכחית שהיא בלתי נסבל". לדבריו, ישיבות הממשלה אינן מתקיימות "מסיבות לא ענייניות", תקנון הממשלה להבטחת פעילותה התקינה אינו מאושר "מסיבות פוליטיות", ומינויים רבים בשירות הציבורי הטעונים את אישור הממשלה מעוכבים זמן רב: "חשוב מכל, תהליך אישור תקציב מדינה לשנת 2021 שיעניק יציבות כלכלית עוד לא החל". הוא הדגיש, כי מתן הסיוע בשיטת קופסאות תקציביות הינו "פתרון זמני" בלבד, שהמשכו פוגע קשות בכלכלת המדינה.

"אין כל סיבה הגיונית לאפשר מחדל וכאוס תקציבי, להוציא מניע פוליטי או אישי פסול", הצהיר גנץ. "שיטת הקופסאות סיימה את תפקידה". הוא תבע מראש הממשלה להנחות את משרד האוצר להכין הצעה לתוכנית כלכלית ולתקציב מדינה, שתובא לאישור הממשלה והכנסת לא יאוחר מתחילת חודש דצמבר. הוא הוסיף, כי על נתניהו להנחות לקיים ישיבות ממשלה סדורות ולהנחות על אישור מיידי של בעלי תפקידים קריטיים לניהול המערכות והרשויות המדינותיות. עוד דרש, כי תקנון הממשלה יובא לאישור השרים בישיבת הממשלה הקרובה.

"אי קיום דרישות אלו אינו פגיעה בי או בכחול לבן, אלא פגיעה באזרחי ישראל שלא יסלחו לאף מנהיג ששם את האינטרסים האישיים והפוליטיים שלו לפני טובתם", תקף גנץ. "את ההסכם בינינו כבר הפרת, זה יהיה טראגי אם תפר גם את ההסכם עם אזרחי ישראל".

בליכוד הגיבו בחריפות על מכתבו של גנץ: "כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת, בזמן שראש הממשלה נלחם בקורונה. נשמח אם גנץ יפתור את הבעיות הפנימיות שלו, אך לא באמצעות חרחור ריב שיוביל את ישראל לבחירות".

"כחול לבן מסתירים מהציבור עובדה פשוטה: הליכוד וכחול לבן כבר הסכימו ביניהן וחוקקו חוק להעביר את תקציב 2020 במהלך חודש דצמבר, ובמקביל להתקדם בהכנת תקציב 2021. זו הדרך לייצב את הכלכלה. כמו כן, בשעה שכחול לבן מתלוננים וכותבים מכתבים על עצירת המינויים, הם אלה שעוצרים את המינויים בעצמם, על ידי כך שהם מסרבים לקיים את ועדת המינויים המשותפת עם הליכוד, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני".

בליכוד הוסיפו, כי "ראש הממשלה העביר יותר תקציבים ממנהיגים אחרים בעולם ויש לו רקורד מוכח בבניית כלכלת ישראל, לעומת כחול לבן שלא העבירו תקציב מימיהם. ראש הממשלה ימשיך לעשות מה שנכון למדינה ולא לפופוליזם של כחול לבן. מוטב שכחול לבן יפסיקו לחרחר ריב שיוביל לבחירות ויתגייסו למאבק המשותף בקורונה".

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב אף הוא על דבריו של שר הביטחון: "בניגוד לספין של כחול לבן, משרד האוצר בהנחייתי כבר פועל כדי לקדם את תקציב 2021, בהתאם לחוק ולכל הקריטריונים המקצועיים. אני קורא לכחול לבן לגלות אחריות, להפסיק עם המריבות הפנימיות שלהם ולהתקפות על הממשלה מתוך הממשלה, ולא להוביל את מדינת ישראל לבחירות בעיצומו של משבר הקורונה".

תגיות:בני גנץתקציב המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה