חדשות בריאות

13 חולים נפטרו מחצות, מספר המונשמים עלה ל-241

על פי נתוני משרד הבריאות, נמשכת מגמת הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. 1,588 חולים מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, ביניהם 867 במצב קשה. מספר הנדבקים המאומתים מפרוץ המגפה חצה את רף ה-280 אלף

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי), כי מחצות נפטרו 13 חולי קורונה נוספים. בכך עלה מניין הנפטרים ל-1,818.

אתמול אובחנו 4,685 נדבקים חדשים, כשמספר הבדיקות שפוענחו עמד על כ-47 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך לרדת, והסתכם בכ-10.5%. הנתונים החלקיים שנרשמו מחצות מלמדים, כי מגמת הירידה בתחלואה נמשכת: 2,552 בני אדם אומתו כנדבקים, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-8.4%.

נכון להערב, מספר החולים הפעילים עומד על 62,487. מתוך 1,588 חולים המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, מצבם של 867 מוגדר קשה. במספר החולים המחוברים למכונות הנשמה נרשמה עלייה – ל-241.

מספר הנדבקים שאובחנו בישראל מפרוץ המגפה חצה את רף ה-280 אלף, ועומד כעת על 280,744. עד כה החלימו 216,438 בני אדם מהנגיף.

מוקדם יותר היום, התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין לירידה ההדרגתית המסתמנת בתחלואה. "אנחנו רואים את ההשפעות הראשוניות של הסגר, רואים ירידה באחוזי הנדבקים החדשים", אמר בתדרוך שהעניק לתקשורת במהלך סיור במרכז הרפואי שיבא. "לא הייתי מציע לקפוץ למסקנות ולומר שהכל נגמר, ניצחנו, ונפתח את המשק. ברור לגמרי, שאנחנו צריכים עוד זמן לא קצר על מנת להיות באותם פרמטרים שקבענו לתחילת היציאה מהסגר. זה ייקח עוד זמן, לא נעשה צעדים רק בגלל שהגיע איזה שהוא תאריך".

"אני כבר רואה כותרות ענק שהתחלואה יורדת, ושהגיע הזמן לפתוח", הוסיף השר. "הטעות החמורה ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא פתיחה לא זהירה ומהירה מדי של המשק, כמו בגל הראשון. הדברים בחיים נראים לפעמים הפוך ממה שהם במציאות. מי שנלחם כרגע על פתיחה מהירה של ענפים שונים במשק – פוגע בכלכלת ישראל. מי שרוצה לשמור על הכלכלה לטווח ארוך, מי שרוצה לא לשגע את הכלכלה – צריך כרגע לפעול בסבלנות, ולומר 'לא הכל בבת אחת, יקח עוד זמן'".

אדלשטיין ציין כי ביקש מקבינט הקורונה להאריך את כל תקנות הסגר עד ה-14 לאוקטובר: "אני שמח מאוד שעמדתי התקבלה. זה מאפשר לנו לא לקבל היום או מחר החלטות על משהו שיקרה אחרי החג, אלא אחרי שנעבור את החג ונראה מבחינת הנתונים איך הוא עבר, ואם הציבור שמר על ההנחיות גם בשמחת תורה. אם נראה שהכל עבר בשלום ונתוני התחלואה ממשיכים לרדת, תתכנס ישיבת קבינט ונקבל את ההחלטות להמשך על סמך הנתונים העדכניים ביותר". אדלשטיין הדגיש כי "מה שלא יהיה, שלא תהיה שום ציפייה לפתיחת המשק לרווחה בשבוע הבא".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה