חדשות בריאות

ניסוי בהדסה: חמישה חולי קורונה קשים טופלו בתרופה חדשנית – והחלימו

חמשת החולים, שניים מהם במצב קריטי, קיבלו טיפול חדשני בתאים אנושיים הנלקחים מתורמים בריאים. הטיפול בוצע במסגרת ניסוי קליני בתרופה, שפותחה בבית החולים הדסה בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה "אנלייבקס"

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

בית החולים הדסה הודיע, כי אתמול (רביעי) שוחרר לביתו החולה החמישי מבין חמישה חולי קורונה, שהיו במצב קשה, לאחר שקיבל טיפול חדשני בתאים אנושיים הנלקחים מתורמים בריאים, במסגרת ניסוי קליני ראשון מסוגו בעולם.

חמשת החולים – שלושה מהם במצב קשה, ושניים במצב קריטי – טופלו ב"אלוסטרה", תרופה חדשנית שפותחה בהדסה בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה אנלייבקס תרפיוטיקס. החמישה שוחררו מבית החולים לאחר הטיפול כשהם בריאים ושליליים לנגיף, וזאת בממוצע חמישה-שישה ימים לאחר קבלת התרופה.

התרופה פותחה על בסיס מחקריו של פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה. היא נוסתה בהצלחה בעבר על עשרה חולי ספסיס (אלח דם), הנחשבת למחלה קשה שכיום אין לה תרופה. הניסוי בחולי קורונה נערך תחת אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות.

לדברי פרופ' מבורך, "אלוסטרה מיועדת לטיפול במגוון רחב של מקרים שבהם יש פעילות יתר של מערכת החיסון, מה שמוביל לעלייה בהפרשות של חלבונים על ידי תאים של מערכת החיסון, הנקראים ציטוקינים, וגורמים לסערה ציטוקינית. פעילותה מתבצעת על ידי טיפול בתאים שנלקחים מתורם בריא והינדוסם במעבדה, באופן שירסנו עם הזרקתם לגוף החולה את הדלקת או סערת הציטוקנים הפוגעת מאוד בחולים".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, הוסיף: "למרות המלחמה מסביב, ולצד היערכות אינטנסיבית לקליטת המספרים ההולכים ועולים של החולים הקשים, ממשיכה הדסה לחדש ולהוביל את פריצות הדרך בטיפול בחולי הקורונה הללו. אנחנו שמחים, שתרופה שפותחה במחקר בין כותלי בית החולים שלנו אכן מראה פוטנציאל טיפולי בחולים אלו".

מחברת אנלייבקס נמסר: "אנו שמחים שהחולים במצב קשה וקריטי החלימו בעקבות הטיפול באלוסטרה".

תגיות:בית החולים הדסהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה