נטורופתיה ורפואה טבעית

סוכרת: כשהלבלב לא עובד נכון

תנגודת אינסולין מתחילה הרבה זמן לפני אבחון סוכרת. בבדיקות דם רמות הסוכר נראות תקינות, אבל יש הפרשה מוגברת של אינסולין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סוכרת נוצרת כאשר רמת הסוכר בדם עולה, והאינסולין שמיוצר בלבלב לא מצליח להכניס את הסוכר לתאי הגוף, או כאשר כמות האינסולין שמופרשת מהלבלב תקינה, אבל הוא לא מצליח להכניס את הסוכר לאיברי המטרה – מצב שנקרא "תנגודת אינסולין".

תנגודת אינסולין מתחילה הרבה זמן לפני אבחון סוכרת. בבדיקות דם רמות הסוכר נראות תקינות, אבל יש הפרשה מוגברת של אינסולין – הלבלב בעומס, ולא מתפקד נכון.

מה גורם ללבלב לעבוד לא נכון?

מחסור בוויטמין D, עודף משקל, חוסר פעילות גופנית, לחץ דם גבוה ותורשה. גנטיקה היא גורם באיזון הסוכר, אבל גורמים סביבתיים ובעיקר תזונתיים הם התורמים העיקריים להתפתחות המחלה.

סוכרת, יותר מכל מחלה אחרת, תלויה בתרבות ובסגנון החיים המערבי. סוכר נחשב לאחד האויבים הגדולים שמסתתרים בתזונה שלנו. כמעט בכל מזון מוכן שאנו קונים - יש סוכר, והרבה פעמים גם במזון מלוח מוסיפים סוכר, כדי לאזן את הטעמים.

רובנו אוכלים יותר מדי פחמימות ביום, שמתפרקות לסוכר ומכבידות על הלבלב, שצריך לעבוד יותר ממה שהוא מסוגל, מה שגורם לשחיקה ולהיחלשות בתפקודו.

ככול שמתבגרים, תפקוד הלבלב יורד באופן טבעי. אכילה מרובה של פחמימות מזרזת את תהליך ההזדקנות ומגבירה את הפגיעה ביכולת הלבלב לייצר אינסולין.

ירידה בתנועה ובפעילות גופנית תורמת גם היא להתפתחות סוכרת. ככל שמספר תאי השומן בגוף גדל, כך העומס על הלבלב גדל, ואיתו הקושי לווסת את רמת הסוכר בדם.

הקפידו על תזונה עם סיבים תזונתיים המצויים בירקות, באגוזים, בזירעונים ובדגנים מלאים. סיבים תזונתיים המסיסים במים מסייעים באיזון רמות הסוכר בדם. הם מצויים בשיבולת שועל, בשעועית יבשה, בחומוס ובתפוחי עץ.

מומלץ לשלב בתפריט זרעי פשתן טחונים מידי יום, בסלט או בשייק. אכלו חלבונים בכל ארוחה. חלבונים מסייעים בייצוב של רמות הסוכר בדם. הרבו לאכול סלטים עם ירקות עליים כמו חסה, סלרי וכו'.

יש קשר בין המינרל כרום לבין איזון הסוכר. כרום נמצא בשמרי בירה, בנבט חיטה, בדגנים מלאים, בבצל ובשום.

התרחקו ממשקאות מתוקים ומוגזים. חיטה מעלה את רמת הגלוקוז, וגם במוצרי חלב יש קזאין ולקטוז שעלולים להחליש את הלבלב.

הרבו במזון בהכנה ביתית, וצרכו פחות מזון קנוי.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:לבלבזוהרה שרביט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה