חדשות בארץ

הנציב רוזן מותח ביקורת על ליאת בן ארי: "משרת ציבור מצווה להיזהר"

נציב תלונות הציבור על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, דחה את התלונה נגד המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, בפרשת חריגות הבנייה בנכס שבבעלותה, אולם מתח ביקורת על התנהלותה ועל התנהלות היועמ"ש: "משרת ציבור מצווה להקפיד ולהיזהר בהליכותיו קלה כבחמורה, שלא רק בעת עשייתו בתפקידו הציבורי. חשוב כי היועץ המשפטי לממשלה יאמר את דברו"

ראש העין, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק). בעיגול: בן ארי (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)ראש העין, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק). בעיגול: בן ארי (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

נציב תלונות הציבור על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, דחה הבוקר (שלישי) את התלונה שהוגשה נגד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עורכת הדין ליאת בן ארי, בעניין חריגות הבנייה שבוצעו בנכס בראש העין הנמצא בבעלותה ובבעלות בעלה.

בתשובתו לעורך הדין אביעד ויסולי, שהגיש את התלונה, כתב רוזן כי הנציבות אינה הגוף המתאים לטיפול בטענות נגד בן ארי, שכן המעשים המיוחסים לה נעשו שלא במסגרת תפקידה. לדבריו, יש לאפשר לגורמים המוסמכים בעניין – הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראש העין וגופי האכיפה – "לבצע את פעולתם כדין, בלא הפרעה או התערבות".

רוזן דחה גם תלונה נוספת של ויסולי, שהוגשה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וצמרת משרד המשפטים והפרקליטות, לפיה לבן ארי הוענקה חסינות מהעמדה לדין בגין העבירות בהן היא חשודה. לדבריו, לא מצא כל תימוכין לטענה זו: "מהתייחסות היועץ המשפטי לממשלה עלה, כי הוא סומך ידו על הגורמים המוסמכים לטפל בטענות אלה".

עם זאת, רוזן מתח בדבריו ביקורת על מנדלבליט ועל בן ארי, המשמשת כתובעת הראשית בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא ניתן שלא לומר בקול רם וברור, כי משרת ציבור, בטח ובטח משרת ציבור המכהן במשרה בכירה, מצווה להקפיד ולהיזהר בהליכותיו קלה כבחמורה, שלא רק בעת עשייתו בתפקידו הציבורי".

"חשוב כי היועץ המשפטי לממשלה, ראש וראשון לאנשי המשפט בשירות הציבורי, העומד בראש המערכת המשפטית של הרשות המבצעת ונושא באחריות לשמירת שלטון החוק בכל רשויות השלטון, יאמר את דברו בחובה המוטלת על משרתי הציבור לשוות לנגד עיניהם כל העת, הציווי הבסיסי לשמור ולקיים את החוק, ולטפח ההכרה כי הם משמשים במידה רבה אות ודוגמה לכלל האזרחים במדינה".

"מעמדה ועוצמתה של מערכת המשפט הינם בבחינת אבן פינה במדינה מתוקנת, המוסדת על שלטון חוק", הוסיף רוזן. "על משרתי הציבור לנהוג ולילך בזהירות, פן יראו כמי שנאה דורשים ולא נאה מקיימים, ובכך יסייעו, שלא מדעת, לדורשים לכרסם בכוחה של המערכת, הנתון לה על פי חוק".

רוזן סיכם, כי בהתאם לסמכותו המליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה "לקבוע בהנחיותיו מושכלות ראשונים אלה להתנהגות משרתי הציבור, שלא רק בד' אמות תפקידם הציבורי. כמו כן, המלצתי בפניו לחדד ולהטביע הדברים אצל משרתי הציבור, כיציקות ברזל, בכל דרך מתאימה נוספת".

תגיות:ראש העיןליאת בן אריעבירת בנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה