סיון רהב מאיר

אל תשכחו את הילדים: סיון רהב מאיר עם 10 עצות ליום כיפור

הדלקת נרות, להצטייד בידע, לא לשכוח את הילדים, ומה העיקר? סין רהב מאיר מגישה 10 עצות ליום כיפור

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

האתר של חב"ד בארצות הברית פרסם טיפים חשובים ליום כיפור הקרוב. תרגמתי אותם לעברית:

1. לרענן את הידע. לא תמיד יהיה לנו את מי לשאול השנה, ולכן כדאי להצטייד מראש בכל המידע ולחזור על ההלכות הרלבנטיות ליום הקדוש בשנה. ודאו מראש שאתם יודעים היטב מתי בדיוק מתחיל הצום ומתי הוא נגמר, באזור שבו אתם גרים. 

2. זו מצווה גם לאכול. הצום הוא מצווה, אבל גם לאכול ביום שלפני יום כיפור זו מצווה. יש שמחה וחגיגיות בסעודות האלה, וצריך להתכונן לאכול ולשתות הרבה במהלך היום.

3. צרו קשר עם חברים ובני משפחה. לא מדובר על הודעות ווטסאפ קבוצתיות. תחשבו מי ישמח במיוחד לשמוע מכם איחולים לגמר חתימה טובה. חברים מבודדים? קרובי משפחה רחוקים? ידידים שהקשר איתם קצת התנתק? 

4. בגדים חגיגיים. למרות שאולי לא תוכלו ללכת לתפילות, כדאי להתלבש באופן שייצור אווירה חגיגית ומתאימה, גם אם אתם בסלון.

5. הדלקת נרות. יום כיפור הוא חג, וכמו בכניסת שבת, גם בכניסתו מדליקים נרות ומברכים: "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְווֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים". "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁהֶחֱיָינוּ וְקִיַּמְנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה".

6. התכוננו להיות החזן של עצמכם. כדאי לעבור לפני כן על מחזור התפילה, לדעת מה קוראים גם כשאתם לבד ומה לא קוראים לבד (קדיש, למשל). גם ללא מניין יש ערך גדול לתפילה, ובזמן הפנוי אפשר ללמוד דברים שקשורים ליום המיוחד. כדאי להדפיס מראש חומרים ולהכין ספרים.

7. אל תשכחו את הילדים. הם לא צמים, ואולי לא יכולים כלל לבוא לתפילה השנה, אבל גם הם צריכים לחוות חוויה משמעותית, בהתאמה לגילם. הכינו עבורם מראש חטיפים, משחקים וספרים.

8. תפילת יזכור. אצל יוצאי אשכנז, יום כיפור הוא אחד מארבע הפעמים בשנה שבהן קוראים תפילות יזכור על הורים שהלכו לעולמם. מה עושים? צדקה לעילוי נשמתם אפשר לתת בכל מקום בעולם, ואפשר לומר יזכור גם בבית ולהדליק נר נשמה לפני כניסת הצום. הם ודאי היו רוצים שתשמרו על עצמכם בטוחים ולא תסתכנו כדי לומר עליהם יזכור.

9. השופר. רבים מחכים לתקיעת השופר לקראת סיום היום. אם אתם בבית ולא יכולים לשמוע שופר כמו תמיד, לא לשכוח לערוך הבדלה לפני שאוכלים בצאת הצום.

10. מה העיקר? אל תעמדו שעות ארוכות בתפילות בשמש, אם זה יגרום לכם לשבור את הצום. אל תצומו, אם מבחינה בריאותית אסור לכם. התמקדו בעיקר. למרות שזה יהיה יום כיפור שונה, המהות שלו לא משתנה, לא משנה איפה נהיה: "כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם לְטַהֵר אֶתְכֶם, מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם לִפְנֵי ה' תִּטְהָרוּ".

בשורות טובות, גמר חתימה טובה!

תגיות:יום כיפורסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה