בריאות ותזונה

סובלים מדלקת חניכיים? מחקר מציע דרך טבעית, בריאה וטעימה, לפתור את הבעיה

דלקת חניכיים היא מצב לא נעים בכלל, שדורש התייחסות מעמיקה למספר רבדים חשובים בבריאות הפה שלכם: מהם הגורמים להיווצרותה ומה מציעה הרפואה האלטרנטיבית כדרך להתמודדות עם הבעיה? 

אא

דלקת חניכיים היא מצב לא נעים בכלל, שדורש התייחסות מעמיקה למספר רבדים חשובים בבריאות הפה שלכם. 

הסיבות להיווצרות דלקת חניכיים הן רבות:

- שיניים חסרות בפה שלא הולבש עליהן כתר

- כתר רופף שלא הולבש כראוי

- חריקת שיניים

- חוסר היגיינה מספקת

- אלכוהול ועישון

- נשימה דרך הפה

- רמות ירודות של ויטמין C ומולטיויטמינים בגוף

- צריכה ממושכת של תרופות ועוד

במחקרים קליניים שפורסמו באנגלית ב'ספרייה הלאומית לרפואה', טענו חוקרים כי צמחי מרפא שונים המכילים אלקלואידים, מסוגלים לעזור בריפוי דלקות חניכיים ובמניעתן. כך למשל הגיעו החוקרים למסקנה כי בליקוריץ ותה ירוק ישנם רכיבים בשם פוליפנולים וחומצה גלצרוטינית, ששניהם מסייעים בדבר זה. 

מדוע חשוב לטפל בדלקות החניכיים?

מחקרים הוכיחו כי דלקות חניכיים עשויות להביא למחלות כרוניות, ללידה מוקדמת, לנזקים לבביים, לדמנציה, לפגיעה באיזון רמת הסוכר בדם, לפגיעה במערכת החיסונית ועוד. 

מהן דרכי הטיפול?

הרפואה הקונבנציונאלית דוגלת בשיטות הבאות: טיפול קבוע אצל שיננית שתסיר את האבנית מהשיניים, שטיפות פה קבועות במי מלח וכשאין מנוס - טיפול תרופתי באנטיביוטיקה, צחצוח שיניים מדי יום - פעמיים ביום, ניקוי הלשון.

הרפואה האלטרנטיבית מציעה כמה דרכים להתמודדות עם דלקות חניכיים, אך אנו נתמקד כאמור במחקר אחד מעניין במיוחד, שמציע צריכת אשכוליות מוגברת כדרך להתמודד עם הבעיה. 

המחקר, שבוצע על ידי חוקרים מגרמניה, גורס כי אכילת אשכולית שלמה בבוקר ואשכולית שלימה בערב - מפחיתה את הסיכוי ללקות בדלקות חניכיים ואף מקלה על תופעת הדימום שנוצר מהן. במסגרת המחקר השתתפו 58 בני אדם שצרכו שתי אשכוליות ביום - אחת בבוקר ואחת בערב, וכולם ללא יוצא מן הכלל דיווחו על הקלה בדימומים מהחניכיים. 

במקביל, בדיקות דם שנעשו להם לפני ואחרי תחילת הטיפול, הראו כי רמת ויטמין C שהייתה בגופם לפני תחילת הטיפול, הייתה נמוכה מאוד בהשוואה לרמה שהתגלתה לאחר הטיפול. "לצערנו, דלקת חניכיים היא אחד הגורמים המרכזיים לאיבוד שיניים אצל מבוגרים", כך אומר ד"ר גורדון ווטקינס, מהאגודה הבריטית לרפואת שיניים. לדבריו, "המחקר הזה מחזק את המסר שעלינו לצרוך יותר ויטמין C".

תגיות:טיפולשינייםדלקתטבעיבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה