חדשות בארץ

דיווח: ארצות הברית והאמירויות יסכמו את עסקת ה-F-35 עד תחילת דצמבר

על פי הדיווח בסוכנות רויטרס, שתי המדינות פועלות להשלים את ניסוחו של מכתב ההסכמה בנוגע לעסקה עד ה-2 בדצמבר, בו יצוין יום העצמאות ה-50 של איחוד האמירויות

מטוס החמקן F-35 ׁ(תמונה: שאטרסטוק)מטוס החמקן F-35 ׁ(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית ואיחוד האמירויות מתכוונות להגיע לסיכום ראשוני על עסקת מכירת מטוסי ה-F-35 עד תחילת חודש דצמבר הקרוב. כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות רויטרס, מפי מקורות הקרובים למשא ומתן.

על פי הידיעה, שתי המדינות פועלות להשלים את ניסוחו של מכתב ההסכמה בנוגע לעסקה לקראת יום העצמאות ה-50 של איחוד האמירויות, שיצוין ב-2 בדצמבר. בממשל האמריקני בוחנים כעת כיצד להוציא לפועל את העסקה באופן שיתרונה האיכותי של ישראל לא ייפגע. אחת האפשרויות הנבחנות היא למצוא דרך בה המטוסים שיימכרו לאמירויות יזוהו על ידי מערכות הרדאר הישראליות.

ברקע העסקה המתרקמת בין ארצות הברית והאמירויות, יצא הלילה שר הביטחון בני גנץ לביקור בזק בוושינגטון. במהלך הביקור, שיימשך כיממה, ייפגש גנץ עם שר ההגנה האמריקני, מרק אספר, ועם בכירים נוספים בפנטגון. במוקד שיחותיו יעמדו, בין היתר, הדרכים להבטיח את שמירת יתרונה האיכותי של ישראל באזור, באופן שיפצה אותה על עסקת מטוסי החמקן המתקדמים.

ביום שלישי שעבר, שעות ספורות לפני טקס החתימה בבית הלבן על הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי אין לו בעיה למכור מטוסי F-35 למדינה המפרצית.

בריאיון טלפוני לרשת "פוקס ניוז", נשאל טראמפ האם יהיה מוכן למכור לאמירויות ולבחריין את הנשק המתקדם שארצות הברית מוכרת לישראל. "הן מדינות מאוד עשירות", השיב. הוא ציין כי באמירויות רוצים לקנות מטוסי קרב, והבהיר: "אישית, אין לי בעיה עם זה. למכור את התוצרת שלנו – זה טוב למדינה שלנו. זה יוצר מקומות עבודה. אני רואה זאת כנכס, לא כנטל".

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות, נתנה ישראל את הסכמתה למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש זאת מספר פעמים. "זה לא היה חלק מהעסקה, גם האמריקנים הודו בזה", אמר לפני כשלושה שבועות במסיבת עיתונאים, לאחר ביקורה של המשלחת האמריקנית בישראל. "העמדה שלנו לא השתנתה. אני יכול להגיד שבביקור הזה היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוברט אובראין, חזר ואמר, גם פומבית וגם בפגישה איתי, שארצות הברית מחויבת באופן אבסולוטי, מוחלט, לשמירה על היתרון האיכותי של ישראל. אשמע שיש לנשיא טראמפ לומר, אבל אני לא רוצה להקדים את המאוחר".

תגיות:ארצות הבריתאיחוד האמירויותF-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה