חדשות בארץ

טראמפ: אין לי בעיה למכור מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

בריאיון ל"פוקס ניוז", שעות לפני טקס החתימה על הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, אמר נשיא ארצות הברית כי אין לו בעיה למכור מטוסי F-35 למדינה המפרצית: "למכור את התוצרת שלנו – זה טוב למדינה שלנו"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

שעות ספורות לפני טקס החתימה בבית הלבן על הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, אמר היום (שלישי) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי אין לו בעיה למכור מטוסי F-35 למדינה המפרצית.

בריאיון טלפוני לרשת "פוקס ניוז", נשאל טראמפ האם יהיה מוכן למכור לאמירויות ולבחריין את הנשק המתקדם שארצות הברית מוכרת לישראל. "הן מדינות מאוד עשירות", השיב. הוא ציין כי באמירויות רוצים לקנות מטוסי קרב, והבהיר: "אישית, אין לי בעיה עם זה. למכור את התוצרת שלנו – זה טוב למדינה שלנו. זה יוצר מקומות עבודה. אני רואה זאת כנכס, לא כנטל".

"אני מכיר היטב את המנהיג מוחמד", המשיך טראמפ. "לא תהיה לי שום בעיה למכור להם F-35".

הנשיא האמריקני הוסיף, כי מדינות נוספות במזרח התיכון יצטרפו בקרוב לחתימה על הסכמים עם ישראל: "במשך שנים הליצנים מתחו עליי ביקורת. הם נאבקו להשיג שלום במזרח התיכון, ולא השיגו שום דבר. כשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שאי אפשר לעשות כלום. אז מה שעשינו היה לעקוף את הפלסטינים. הפסקתי להם את הכסף שנתנו להם. גם הם יעשו עסקה, אתם תראו".

"עשינו עסקה עם האמירויות, ואז בחריין הגיעה. יש עוד הרבה שיצטרפו תוך זמן קצר. גם הפלסטינים יצטרפו. יהיה לכם שלום במזרח התיכון מבלי להיות טיפשים ולירות בכולם ולהרוג את כולם. יש לנו עוד הרבה מדינות שאנחנו מנהלים איתם משא ומתן כעת, וגם הפלסטינים יגיעו, כי כל מי שתומך בהם ומביא להם הרבה כסף מצטרף לעסקה – אז אם הם לא יצטרפו, הם יישארו לבד בקור", סיכם טראמפ.

חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, התייחס אף הוא להסכם השלום בין ישראל ושתי המדינות המפרציות. "אני חושב שמה שרואים עכשיו הוא תחילתו של סוף הסכסוך הישראלי-ערבי שנמשך זמן רב", אמר בריאיון ל-NBC. "הרבה אמרו כשטראמפ נבחר שהוא יביא מלחמה וכאוס, אבל היום הוא מביא שלום. אנחנו רואים הרבה יותר מדינות באזור אומרות שהן עייפות מהלחימה, ושהן רוצות להתקדם קדימה".

בתשובה לשאלה כיצד ניתן להביא את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן ולפתור את סוגיות היסוד המורכבות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ענה קושנר: "הנושאים הללו לא מסובכים כפי שחושבים. הנשיא טראמפ הצליח להביא אנשים לשולחן המשא ומתן ולעשות דברים שאחרים לא עשו בעבר. הדיפלומטים האמריקניים בעבר היו להוטים מדי לעסקה. הנשיא טראמפ לא רודף אחרי עסקאות, הוא עושה עסקאות כשמוכנים לכך. הוא נקט בגישה שונה, וזה הצליח. באשר לפלסטינים, הזמן לזה יגיע".

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות, נתנה ישראל את הסכמתה למכירת מטוסי F-35 למדינה המפרצית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש זאת מספר פעמים. "זה לא היה חלק מהעסקה, גם האמריקנים הודו בזה", אמר לפני כשבועיים במסיבת עיתונאים, לאחר ביקורה של המשלחת האמריקנית בישראל. "העמדה שלנו לא השתנתה. אני יכול להגיד שבביקור הזה היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוברט אובראין, חזר ואמר, גם פומבית וגם בפגישה איתי, שארצות הברית מחויבת באופן אבסולוטי, מוחלט, לשמירה על היתרון האיכותי של ישראל. אשמע שיש לנשיא טראמפ לומר, אבל אני לא רוצה להקדים את המאוחר".

תגיות:דונלד טראמפאיחוד האמירויותF-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה