חדשות בריאות

בשל המחסומים: עומסי תנועה כבדים בכבישים

עשרות מחסומים, שנפרסו על ידי המשטרה בכבישים ברחבי הארץ, גרמו לעומסי תנועה כבדים. מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן: "אלפי שוטרים ימשיכו לפעול בערים ובצירים ולבצע את החלטת הדרג המדיני"

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

עומסי תנועה כבדים נרשמו החל משעות הבוקר (שני) ברחבי הארץ, וזאת בשל מחסומי המשטרה שנפרסו כדי לאכוף את הסגר. פקקי תנועה כבדים נצפו, בין היתר, בנתיבי איילון, בכביש 2 ובכביש 4. עומסים נוספים נרשמו באזור ירושלים ובאזור הצפון.

במשטרה הוחלט אמש, בתום הערכת מצב, להשאיר 38 מחסומים בצירים בין-עירוניים מרכזיים, ולהפעילם במתכונת של 'מחסום נושם', תוך עריכת בידוקים אקראיים. בהודעת המשטרה צוין כי "נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי, ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית, עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות, בדגש על התקהלויות אסורות והגבלות התנועה בכל רחבי הארץ".

"לצד זאת המשטרה תמשיך לאכוף גם את חובת הבידוד, חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי וקיום התקנות בבתי עסק. המשטרה תמשיך בפעילות יזומה מוגברת לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבין-עירוני והן בתוך היישובים עצמם על ידי מחסומים קבועים ומדלגים לצד סיורים בכניסה לערים ובתוכן".

על פי נתוני המשטרה, מאז נכנס הסגר לתוקפו ביום שישי, נרשמו 6,943 דוחות בגין הפרות שונות. 4,822 דוחות ניתנו בשל יציאה ממקום המגורים למטרה אסורה, ו-1,798 נוספים בשל אי עטיית מסכה. 121 דוחות נרשמו על הפרת חובת בידוד.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר בהערכת המצב כי "בסך הכל בימים האחרונים ניכר שהציבור שמר על התקנות, ולצד זאת היו מספר אירועים חריגים שטופלו מיד על ידי כוחות המשטרה". הוא הוסיף, כי בימים הקרובים מצפה למשטרה "אתגר לא פשוט" באכיפת הסגר: "אלפי שוטרים ימשיכו לפעול בערים ובצירים ולבצע את החלטת הדרג המדיני. זוהי הזדמנות עבורי לברך את השוטרים שלנו ולהביע הערכה רבה על פועלם".

קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר כדי לדון באפשרות להחמיר את הגבלות הסגר. בין האופציות שיציג משרד הבריאות בפני השרים יהיו: צמצום משמעותי בשוק העבודה, ומתן היתר עבודה למפעלים חיוניים בלבד; הגבלות נוספות על התפילה במרחב הציבורי; והגבלת ההפגנות. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הביע את התנגדותו להחמרת הסגר, מחשש לקריסת הכלכלה. בריאיון הבוקר לכאן ב', הדגיש גמזו כי חייבים להגביר את האכיפה. הוא הוסיף וקרא לאזרחים להימנע מהפגנות: "כולנו צריכים להבין שאנחנו בעת חירום. זאת מלחמה. אנחנו נסיים את השבוע הזה עם 800 חולים קשים. זה מחייב את כולנו לשינוי התנהגות, גם בנוגע לדברים חשובים כמו הפגנות. בעת הזו צריכים להימנע ככל שניתן, זה קריטי לכולנו".

תגיות:משטרת ישראלפקקי תנועהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה