חדשות בריאות

גמזו: אנחנו במלחמה; כ"ץ: לאכוף את הסגר ביד ברזל

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, קרא לאזרחים להימנע מהפגנות ולהתמקד בהקטנת התחלואה: "יהיה זמן להפגנות לאחר מכן". שר האוצר ישראל כ"ץ קרא להעמיד לדין כל מי שמקיים אירועים שגורמים להידבקות: "אחרי עשרה מעצרים כאלה – כל האירועים הללו ייפסקו"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90))(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90))
אא

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס הבוקר (שני) להמשך ההפגנות בירושלים, מול מעון ראש הממשלה. "כולנו צריכים להבין שאנחנו בעת חירום. זאת מלחמה", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "אנחנו נסיים את השבוע הזה עם 800 חולים קשים. זה מחייב את כולנו לשינוי התנהגות, גם בנוגע לדברים חשובים כמו הפגנות. בעת הזו צריכים להימנע ככל שניתן, זה קריטי לכולנו. כרגע, צריך להבין שזה משמש סמל לאחרים".

בתשובה לשאלה האם ההפגנות עלולות להפוך למדגרות קורונה, אמר גמזו: "זה יכול להיות. כל התקהלות יכולה להדביק, זה לא משנה איזה סוג של התקהלות. אנשים ממגזר אחר רואים את ההפגנות, ואז הולכים לעשות סוג של הפגנה כדי לכנס אנשים בכל מיני מקומות בארץ מסיבות אחרות".

"אנחנו בנתוני תחלואה גבוהים. אם לוקחים 1,000 איש, יש סיכוי גבוה שיש ביניהם חולה קורונה. אנחנו צריכים כרגע, כעם אחד, להתכנס סביב רק מטרה אחת – חיסול הנגיף והקטנת התחלואה. יהיה זמן להפגנות לאחר מכן".

גמזו הביע בריאיון את תמיכתו במתווה 'הסגר הנושם' עליו החליטה הממשלה, והביע התנגדות להחמרת ההגבלות, כדי למנוע את קריסת הכלכלה. הוא הדגיש, עם זאת, את חשיבות האכיפה: "אני מייחס שכל, כבוד ואחריות לישראלים. אני חושב שאפשר לא להקריס את הכלכלה ולהצליח בסגר שמוריד את הקורונה".

"המדינה הזו צריכה להתעורר ולהבין שהתקהלויות הורגות. כל יום שיש לנו 5,000 נדבקים חדשים – קחו בחשבון שזה 25 מתים. זה גם אנשים צעירים. כל האנשים שמתקהלים ומחפשים את החורים – אתם צריכים להבין, ואני באמת סומך ובוטח בישראלים. זה המבחן שלנו כרגע", סיכם גמזו.

במקביל, קרא שר האוצר ישראל כ"ץ להחריף את אכיפת הסגר: "צריך לטפל במי שמפר. אכיפת המגבלות – כמו בחתונות פיראטיות ומסיבות פיראטיות – חייבת להיעשות ביד ברזל", אמר בריאיון לגלי צה"ל. אם מישהו מקיים אירועים שמביאים להידבקות ברורה – חייבים לעצור אותו בהאשמה של סיכון חיים ולהעמיד אותו לדין. אחרי עשרה מעצרים כאלה – כל האירועים הללו ייפסקו".

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי אתמול אובחנו 2,565 נשאי קורונה חדשים – מספר נמוך יחסית, הנובע ממספר הבדיקות הנמוך שהסתכם ב-24,449. שיעור הבדיקות החיוביות זינק לכ-10.9%.

נכון להבוקר, 51,180 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,295 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 643 חולים מוגדר קשה, ביניהם 170 מונשמים. 241 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו 188,427 נדבקים בקורונה, מתוכם החלימו 135,991. מניין הנפטרים עומד על 1,256.

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רוני גמזוישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה