חדשות בריאות

הסגר נכנס לתוקף, שיא שלילי במספר המונשמים

ברגע האחרון, אישרה הממשלה את הגדלת מגבלת היציאה למרחב הציבורי ל-1,000 מטרים, במקום 500 מטרים. משרד הבריאות עדכן, כי 577 חולי קורונה נמצאים במצב קשה, ביניהם 153 מונשמים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הסגר הכללי נכנס לתוקף בשעה 14:00 (שישי), וצפוי להימשך שלושה שבועות לפחות, עד לאחר שמחת תורה. כ-6,000 שוטרים, מתוגברים בכ-1,000 חיילים ובמאות פקחים עירוניים, יאכפו את התקנות וההגבלות ברחבי הארץ. במסגרת המבצע המשטרתי, המכונה "אחריות מנצחת", נפרסו 38 מחסומים בצירים מרכזיים המובילים לערים.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, קרא לאזרחים להישמע להנחיות: "רק ביחד ננצח את הנגיף. כולנו מצפים שהציבור יסתכל על המצב באחריות אישית ובערבות הדדית, בצורה רחבה ולא אישית, ולא לנסות לעקוף את הסגר".

ועדת החוקה אישרה אמש את תקנות הסגר עליהן החליטו שרי הממשלה. ברגע האחרון, נענתה הממשלה לדרישת חברי הוועדה, ואישרה את הגדלת מגבלת היציאה למרחב הציבורי ל-1,000 מטרים במקום 500 מטרים. תקנות הסגר מחילות גם כללי התנהגות במרחב הציבורי: איסור על התקהלות עד 10 אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח; שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ככל הניתן; הגבלות על מספר נוסעים ברכב – עד 3 אנשים (למעט אנשים הגרים יחד), ונוסע נוסף בכל ספסל אחורי נוסף. תפילותראש השנה במרחב הציבורי יתקיימו בהתאם למתווה מיוחד, המגדיר את מספר המתפללים הרשאים להתכנס הן בשטח הפתוח והן במבנים סגורים, בהתאם לרמת התחלואה ביישוב ולגודל המבנה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 5,238 נשאי קורונה חדשים. כ-57 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות המשיך להיות גבוה – כ-9.4%.

מספר החולים הפעילים עלה ל-46,370, מתוכם 1,190 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 577 חולים מוגדר קשה. מספר החולים המונשמים עלה לשיא של 153.

מפרוץ המגפה אותרו 176,933 נדבקים, מתוכם החלימו 129,394. מניין הנפטרים עומד על 1,169.

 

הגבלות הסגר

במהלך תקופת הסגר, חל איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר שלא למטרה מותרת, כגון לצורך ביצוע עבודה, או סיוע לאדם בעל קושי. כמו כן, חל איסור על שהייה בחוף ים, למעט לצורך ביצוע פעילות ספורט מותרת בלבד של אדם יחיד/אנשים הגרים יחד, בהגעה ממקום המגורים ולא באמצעות רכב.

כמו כן, הוטלו הגבלות על פתיחת עסקים ומקומות הפתוחים לציבור (כולל מסחר, מסעדות, בריכת שחייה, מכון כושר, מספרה, מכון יופי, מקומות בילוי ופנאי, בתי מלון). ממגבלה זו הוחרגו, בין היתר: חנויות חיוניות – חנויות מזון, אופטיקה, בית מרקחת ומוצרי היגיינה, מוצרים לתחזוקת הבית, מכבסה, מוצרי תקשורת ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים; קבלת קהל במקומות עבודה חיוניים, לגבי שירות חיוני שלא ניתן לקבל מרחוק (שירותי דואר, בנק וכו').

התקנות כוללות, כאמור, הגבלות על היציאה מהבתים, המותרת עד למרחק של 1,000 מטרים בלבד. הגבלה זו מאפשרת לצאת למרחב הציבורי, לרבות פארקים וגינות שעשועים, בתוך מרחק 1,000 המטרים. בנוסף, ניתן לצאת מעבר לטווח זה לאחת מהמטרות הבאות, וחזרה לבית:

1. הגעה של עובד / חייל למקום עבודתו.

2. הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים.

3. סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה.

4. טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד) ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני.

5. יציאה לכנסת/להפגנה/להליך משפטי/לתרומת דם.

6. יציאה לפעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים הגרים יחד – ללא הגבלת מרחק, ובתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים, שלא באמצעות רכב.

7. יציאה להשתתפות בהלוויה או ברית.

8. יציאת אישה לטבילה במקווה.

9. בעל תפילה (חזן או תוקע בשופר), שקיבל אישור לכך מהמשרד לשירותי דת לשם השתתפות בתפילות הימים הנוראים.

10. טיפול חיוני בבעלי חיים.

11. העברה של קטין בין הורים שלא חיים יחד, או העברת קטין להשגחת אדם אחר, שלו הורה יחיד שיוצא לצורך חיוני.

12. הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת (חינוך מיוחד, ילדי עובדים חיוניים).

13. יציאה לשדה התעופה לצורך טיסה מחוץ לישראל, 8 שעות טרם הטיסה.

14. יציאת דיירים במסגרות רווחה, בעלי מוגבלות, לביקורים אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, וביקורים של בני המשפחה במסגרות.

15. יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים.

16. יציאה לתפילה, גם לפי מתווה ימים נוראים – כפופה להגבלת מרחק של 1,000 מטרים.

17. בתקופה שמיום ה' בתשרי (23.9.20) ועד יום י"ג בתשרי (1.10.20), מותרת יציאה ממקום המגורים גם לצורך רכישת ארבעה מינים, מוצרים לבניית סוכה וכן לקיום מנהג כפרות. כמו כן, באותה תקופה מותרת פתיחה של מקום למכירת הנ"ל או מקום המשמש לקיום מנהג כפרות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה