חדשות בריאות

ראשי ערים לבג"ץ: להשוות את מספר המתפללים למספר המפגינים

ראשי הערים בת ים, אור יהודה וקריית שמונה עתרו לבג"ץ בדרישה להשוות בין מספר המתפללים הרשאים להתכנס לתפילה בשטח פתוח למספר המשתתפים בהפגנות: "אי אפשר לעשות איפה ואיפה, שפוגעת באופן אנוש באמון הציבור במדינה בתקופה כל כך קריטית"

הפגנה בירושלים, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הפגנה בירושלים, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראשי הערים בת ים, אור יהודה וקריית שמונה עתרו הבוקר (רביעי) לבג"ץ נגד הממשלה ומשטרת ישראל, בדרישה להשוות בין מספר המתפללים הרשאים להתכנס בשטחים פתוחים לצורך תפילה במניין למספר האנשים שרשאים להתאסף יחד בהפגנות. זאת על רקע החלטת הממשלה להטיל סגר בתקופת החגים, במסגרתו הוגבל מספר המתפללים.

העתירה, שהוגשה על ידי עורך הדין אילן בומבך, מבקשת מבית המשפט לקבוע כי שתי הזכויות – הזכות להפגין והזכות להתפלל – הן זכויות שוות, ובנוסף לקבוע כללים אחידים הן להפגנות והן לתפילות בשטחים פתוחים.

ראשי הערים צביקה ברוט, ליאת שוחט ואביחי שטרן זכו לגיבוי מראשי ערים נוספים. בעתירתם טענו, כי המדינה מבקשת מהם לעמוד מול מאות אלפי תושבים ולהסביר להם מדוע עליהם להתפלל בקבוצות קטנות ביום כיפור או להימנע מלהפעיל את בתי העסק שלהם, כאשר במקביל היא מאשרת לאלפי מפגינים להתכנס מדי שבוע באזור מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, בניגוד לכללי ההתנהגות בתקופת הקורונה. לדבריהם, תושבים רבים זועמים על שהמדינה אינה מגבילה את המפגינים ומאפשרת להם להתכנס באופן חופשי, ובשל כך מסרבים לציית להנחיות הרשויות בכל הקשור למגפת הקורונה.

השלושה הוסיפו, כי עתירתם נועדה להחזיר את אמון הציבור בממשלה, ובכך לסייע לשמירת ההנחיות: "אנחנו במדינה דמוקרטית וחשוב מאוד לאפשר הפגנות למי שרוצה בכך, אלא שבאותה מידה יש לאפשר גם את התפילות באוויר הפתוח באותם התנאים. יש להגביל את מספר המשתתפים בשני המקומות בצורה זהה, או לחלופין להתיר את שניהם באופן זהה. אי אפשר לעשות איפה ואיפה, שפוגעת באופן אנוש באמון הציבור במדינה בתקופה כל כך קריטית. אם המדינה רוצה שהציבור ייקח אותה ברצינות, עליה לקבל החלטות הגיוניות ואחידות, ולא לזגזג. אם הממשלה החליטה לסגור כעת את חופי הים, לאסור הופעות, ולצמצם מאד את התפילות באוויר הפתוח בגלל סכנה בריאותית – אז לא ייתכן שההפגנות יוכלו להימשך כאילו הסכנה אינה קיימת".

ראשי הערים הדגישו, כי עתירתם אינה מתייחסת אך ורק לתקופת הסגר, אלא גם להמשך ההתנהלות בשגרת הקורונה לאחר מכן. עד היום הותר למספר קטן יחסית של מתפללים להתפלל יחד בשטחים פתוחים, בעוד שלהפגנות בבלפור הגיעו לעיתים אלפי בני אדם.

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, הורה למדינה להשיב לעתירה עוד הערב, עד השעה 20:00. בג"ץ צפוי לקיים מחר דיון דחוף בנושא.

תגיות:הפגנותבתי כנסתנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה