חדשות יהדות

איך להתפלל בראש השנה? 3 הוראותיו של מרן הגר"ג אדלשטיין

"חובה להקפיד על כל הוראות משרד הבריאות"; "לחלק את המניינים ב'ימים נוראים'; "לא להוציא את עזרת הנשים". 3 הוראותיו של ראש הישיבה מרן הרב גרשון אדלשטיין על תפילות הימים הנוראים, בצל מתקפת הקורונה

  • כ"ד אלול התש"פ
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

רב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר עלה בשבוע האחרון לשאול את מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין כיצד לקיים את תפילותראש השנה ויום הכיפורים, לאור התפרצותו המשמעותית של נגיף הקורונה. תשובתו של הרב אדלשטיין היתה חד משמעית: "להקפיד על כל הוראות משרד הבריאות".

כשהועלתה בפני ראש הישיבה ההצעה לוותר השנה על עזרות הנשים בבתי הכנסת כדי לרווח את המקום במניין הגברים, שלל הרב בנחרצות את הרעיון, ואמר כי נשים מתעוררות יותר בתפילה במניין מאשר גברים וזה מעורר רחמי שמים יותר גדולים והאריך בחשיבות תפילתה של האשה ואסור לזלזל בזה.

בשל כך, השיב ראש הישיבה תשובה המחולקת ל-3:

1. חובה להקפיד על כל הוראות משרד הבריאות.

2. לחלק את המניינים למספר מצומצם של מתפללים כפי ההנחיות ולמצוא פתרונות כגון הוספת מניינים רבים במתחמים של תלמודי תורה, בתי ספר, סמינרים וישיבות קטנות וכדומה, כך שיהיו מניינים מצומצמים.

3. "ביטול עזרת הנשים אינו פתרון", אמר הגר"ג אדלשטיין. "לא לבטל את עזרת הנשים".

בעקבות תשובותיו של ראש הישיבה, הורה הרב קסלר לגבאי בתי הכנסת לחלק את המניינים בצורה בטיחותית לפי ההוראות של משרד הבריאות. במכתב שיועד עבורם, מקבלים הגבאים אישור מטעם לשכת הרב ועיריית מודיעין עילית לקחת כל מבנה של בית ספר בעיר ולהשתמש בו לתפילות הימים הנוראים. כן ציין הרב קסלר במכתב הנחיות ורעיונות נוספים לשמירה מוחלטת של כללי הזהירות.

"יש בתי כנסיות שהגדילו השנה את שטח בית הכנסת על חשבון מקומות לנשים. אולם בימים הנוראים יש לתת אפשרות גם לנשים, כפי שהורה ראש הישיבה", לשון אחד הסעיפים במכתב.

הרב קסלר העביר את ההנחיה לרבני השכונות בעיר, והם דרשו בעניין בשבת האחרונה, תוך שהם מצטטים את הנחייתו של מרן הרב אדלשטיין, כאמור, לחלק את המניינים לפי ההוראות ועם זאת לשמור כי הנשים יכללו בהם בכל מתווה שיהיה.

איך מחנכים ילדים בעידן הקורונה? הרב גרשון אדלשטיין בהנחייה חד משמעית. צפו והתפעמו מדבריו הבהירים של ראש הישיבה, שעבר את גיל 90:  

"בלי זהירות - זו סכנת חיים ממש", זעק הרב אדלשטיין.

הרב אדלשטיין: "הלומדים תורה בתקופת הקורונה - אין לשער את גודל שכרם"

"שתהיה אווירה נעימה", ביקש ראש הישיבה, "בלי מתח, בשמחה, ובהומור קצת"

תגיות:ראש השנההרב גרשון אדלשטייןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה