חדשות יהדות

הרב אדלשטיין: "הלומדים תורה בתקופת הקורונה - אין לשער את גודל שכרם"

"להיזהר מפריקת עול", "ללמוד מוסר מדי יום", "לקבוע שעות ללימוד", "הלומד בתקופת הקורונה – אין לשער את השכר שלו": דבריו של הרב גרשון אדלשטיין

(צילום: Aharon Krohn / Flash90)(צילום: Aharon Krohn / Flash90)
אא

רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', מסר שיחה לבני הישיבות ואברכי הכוללים בנושא ימי בין הזמנים. הדברים נאמרו בצל התמודדותו הקשה של עולם התורה עם המשבר הגדול – בשל נגיף הקורונה, אלפי בחורים ללא מסגרת כבר חודשים ארוכים.

"אין היתר של ביטול תורה בבין הזמנים", אמר הרב אדלשטיין בפתח דבריו. "רק יש צורך לנוח, אבל כל אחד נח כמה שזקוק לו, יותר מזה - הוא כבר בגדר של ביטול תורה".

הרב התייחס לאסונות שהתרחשו בעבר בימות 'בין הזמנים': "בבין הזמנים אב היו הרבה אסונות, כי אם יש ביטול תורה אז התורה לא מגינה. גם הצדיק מנתיבות, רבי ישראל אבוחצירא, (ה'באבא סאלי') הורה לא לעשות פעולה מסוכנת בשעה של בין הסדרים.

"בבין הזמנים צריך לקבוע שעות ללימוד", הורה ראש הישיבה לשומעים, והסביר כי דווקא ללימוד תורה מתוך קושי יש שכר עצום. "יש מושג של 'תורה מתוך הדחק', הלימוד שהיה כעת מתוך המחלה, היה מתוך קשיים - אז אין לשער את השכר שלה", אמר הרב.

"פעם שוחחתי על כך עם החזון איש זצ"ל, והוא אמר לי הקב"ה אוהב את זה, כלשונו 'הקב"ה האט האס ליב', צריך לדעת שתורה מתוך הדחק זה לכתחילה", אמר הראש הישיבה.

ראש הישיבה התייחס לכך שחשוב להתחבר ללימוד התורה, על ידי שלומדים דברים שאוהבים: "עוד צריך לדעת שצריך הרגשה טובה בלימוד, ללמוד דברים שאוהבים, ואז זה נותן מרץ וחשק".

"אם יש דברים שמפריעים לו בחיים - אז אי אפשר ללמוד", אמר הרב אדלשטיין, והסביר כי בשל כך על הבחור והאברך ללמוד במקום שטוב לו, "לכן חשוב ללמוד במקום שמחשיבים אותו, שהוא יהיה מהחשובים. זה נותן הרגשה טובה לבחור, ואז לומד טוב".

"צריך ללמוד כל יום מוסר", הורה הרב, "ה'חובות הלבבות' אומר את החיובים של האדם, יראת שמים, אמונה, והחיובים האחרים, וכשאדם עוסק בהם - תמיד הוא עולה ועולה, וזה נוגע לכל אחד ואחד, צעירים ומבוגרים".

"הצעירים צריכים יותר חיזוק. אני חוזר על זה כי זה דבר חשוב מאוד. אם קשה הלימוד בזמן של בין הזמנים - אז זו מעלה יותר גדולה, כמו שהחזון איש אמר".

"והעיקר שצריך להיזהר מפריקת עול בבין הזמנים, שזה דבר מאוד מסוכן", סיים הרב אדלשטיין את דבריו. "כולם צריכים חיזוק, מבוגרים וצעירים, ובעזרת השם כולם יתחזקו בכל מה שצריך ואז יהיה סיעתא דשמיא ברוחניות וגשמיות בכל מה שצריך".

תגיות:לימוד תורההרב גרשון אדלשטייןמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה