נטורופתיה ורפואה טבעית

מה מיוחד כל כך בסובין שיבולת שועל?

מה ההבדל בין סובין חיטה לסובין שיבולת שועל (קוואקר), ולמה הסובין הזה חשוב כל כך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו יודעים שלסיבים במזון יש תפקיד חשוב בשמירה על בריאותינו ומניעת מחלות רבות, בעיקר של המעיים, ביניהן סרטן המעי הגס ודלקת הסעיפים – "קוליטיס".

ד"ר דניס בורקיט ערך מחקר על אנשים שצרכו תזונה עשירה בסיבים לפעילות מעיים תקינה. הוא הבחין שכאשר מוציאים מן התזונה את הסיבים - עולה רמת הכולסטרול בדם. כלומר, אכילת מזון עשיר בסיבים מסוגים שונים עוזרת להוריד רמות כולסטרול בדם.

ידוע שיש שוני בין סיבים מחיטה לסיבים משיבולת שועל. לכל סוג יש תפקיד שונה: סיבי חיטה הם החומר המשלשל הטבעי הטוב ביותר. למעשה, מבחר גדול של סיבים ממגוון גדול של מקורות מזון ישיגו את אותה מטרה.

אך לגבי הורדת הרמה של הכולסטרול, על פי המחקרים בשנים האחרונות יש הוכחה לכך שסובין שיבולת שועל הוא הסוג המתאים לשמירה על רמות הכולסטרול, מפני שהוא מכיל כמות גדולה של סיבים מסיסים במים, שהם אלה שיכולים להוריד את רמות הכולסטרול, לעומת סיבים שאינם מסיסים, כמו סובין חיטה.

בנוסף, שיבולת השועל מכילה, בכמות של עשרים גרם בלבד, כמות ניכרת של חלבונים, פחמימות המספקות אנרגיה, ויטמיני B.

כאשר הופכים את שיבולת השועל לחלק מהתזונה היומיומית, סובין שיבולת השועל מביא לירידה משמעותית בכולסטרול LDL ואינו מוריד את ה-HDL המגן. הוא גם עוזר באיזון רמת הגלוקוז בדם אצל חולי סוכרת. ד"ר אנדרסון מאוניברסיטת קנטאק בדק את סובין שיבולת השועל כמזון היכול לשמור על רמות גלוקוזה נמוכות אצל חולי סוכרת. הוא ביצע מחקר בו השתתפה קבוצה שקיבלה מינימום מאה גרם של סובין שיבולת שועל ביום. הם אכלו את הסובין בצורת "לחמניות הפלא". כמות הכולסטרול בדמם ירדה בשיעור של 13%.

הנה המתכון ל"לחמניות הפלא":

2.25 כוסות סובין שיבולת שועל (קוואקר), 0.25 כוס אגוזים קצוצים, 0.25 כוס חמוציות או פתיתי תמרים, 1 שקית אבקת אפיה, 0.5 כוס סוכר חום או דבש, 1.25 כוסות חלב שקדים/חלב סויה/מים, 1 כף שמן קוקוס, 1 ביצה.

מחממים תנור ל-200 מעלות.

מערבבים יחד את כל החומרים בקערה - קודם נוזלים ואח"כ יבשים, בהדרגה תוך כדי לישה. מרפדים תבנית מאפינס בעטרות נייר (כ-12), ממלאים ואופים כ-20 דקות. מצננים ושומרים בשקית במקרר.

בתאבון, ובריאות טובה עד 120 שנה בעז"ה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:שיבולת שועלבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה