חדשות בריאות

בדרך לסגר בחגים? קבינט הקורונה התכנס

קבינט הקורונה מכונס לדיון בהגבלות שיוטלו במהלך החגים. לאור הזינוק בתחלואה, החלופות המשמעותיות שעל הפרק הן סגר מלא במהלך התקופה או סגר חלקי בהתאם למתווה "הריסון המהודק" שגיבש פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בצל הזינוק בתחלואת הקורונה, קבינט הקורונה מכונס בשעה זו (חמישי) כדי להחליט על מתווה ההגבלות שיוטלו על הציבור בתקופת החגים. בעקבות הדיון המקדים שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעות הבוקר, בהשתתפות שרים ובכירי מערכת הבריאות, שוררת הערכה כי ההגבלות עליהן יוחלט יהיו משמעותיות.

על פי חלק מהדיווחים שיצאו מהישיבה המוקדמת, נתניהו הביע תמיכה בתוכנית "הריסון המהודק", שגובשה על ידי ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו. על פי מתווה זה, יוטל עוצר כללי בערבי החגים ובמהלכם. ייאסרו התקהלויות של יותר מ-10 אנשים בשטח סגור ולמעלה מ-20 אנשים בשטח פתוח, בדומה למגבלות הצבע האדום בתוכנית "הרמזור". לאורך שלושת השבועות של תקופת החגים, המתחילים בערב ראש השנה, מסעדות ואירועי תרבות ופנאי ייסגרו, וכך גם בתי מלון ומתקני תיירות פנים. מערכת החינוך תפעל במתכונת מצומצמת בכיתות א'-ד' בלבד, והמגזר הציבורי יעבור לעבודה במתכונת חירום, ובמגזר הפרטי תתאפשר עבודה רק במקומות שאינם מקבלים קהל. תפילות יתאפשרו בשטח פתוח, או בתוך מבנים – בהתאם למגבלות הצבע האדום.

אופציה נוספת העומדת על הפרק היא להטיל סגר מלא. על פי מתווה זה, העוצר יוטל לא רק בימי החג עצמם אלא באופן קבוע לאורך כל תקופת החגים, והתקהלויות ייאסרו באופן מוחלט. מערכת החינוך תושבת במלואה, המגזר הפרטי לא יעבוד, והמגזר הציבורי יעבוד במתכונת חירום. המסעדות, בתי המלון ואירועי התרבות והפנאי ייסגרו. התפילות יתקיימו רק בשטח פתוח, ובמבנים תתאפשר תפילה בהתאם למגבלות הצבע האדום.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר, כי הוא מתקשה לראות כיצד ניתן להימנע מסגר מלא. "במצב הנוכחי, קשה לי לראות באילו צעדים מערכת הבריאות ואני יכולים לנקוט כדי להימנע מסגר כללי", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "לפני שלושה חודשים נכנסתי לתפקיד ואמרתי 'אם לא נהיה בסדר – נהיה בסגר'. לצערי הרב, צדקתי".

תגיות:נגיף הקורונהסגרקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה