חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד המחבל שביצע פיגוע דקירה בראש העין

תושב ג'נין בן 23 נכנס לישראל באופן בלתי חוקי כשברשותו סכין מתקפלת. הוא הגיע לאתר בנייה בראש העין, דקר עובר אורח כ-20 דקירות ופצע אותו באורח אנוש. לאחר מכן נמלט מהזירה כשברשותו הטלפון הנייד, המפתחות ושלט הרכב של קורבנו

אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)
אא

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23, המחבל שביצע בחודש שעבר את פיגוע הדקירה בראש העין. בפיגוע נפצע באורח אנוש רפאל לוי, שבחסדי שמיים התאושש מהפציעה.

המחבל מואשם בעבירות של ניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שוד בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

מפרטי כתב האישום עולה, כי הנאשם שהה בישראל ללא היתר שהייה. הוא נכנס דרך פרצה בגדר הביטחון במטרה למצוא עבודה, כשהוא מצויד בסכין מתקפלת. הוא הגיע לאתר בנייה של שכונה חדשה בראש העין, שם נתקל בלוי, שבבעלותו דירה הנמצאת בשלבי בנייה. הנאשם הציג בפניו מצג שקרי, לפיו ברשותו מפתחות לדירות באתר. כאשר הגיעו השניים לדירה הוא שלף סכין, ותוך קריאת "אללה אכבר" דקר את לוי כ-20 פעמים בכל חלקי גופו.

בין השניים התנהל מאבק, שבסיומו הותיר המחבל את לוי על הרצפה. הוא לקח את הטלפון הנייד, המפתחות ושלט הרכב של קורבנו, ונמלט מהזירה. לוי הצליח להגיע בכוחותיו האחרונים לכניסה לבניין, נמצא על ידי עוברי אורח ופונה לבית החולים בילינסון במצב אנוש.

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר שחזר לביתו בג'נין נקט המחבל בעזרת חבריו בפעולות שונות כדי לחמוק ממעשיו. בין השאר, הוא הסתגר בביתו בימים, לן בדירת מסתור בלילות, וגילח את שערות ראשו וזקנו כדי לשנות את מראהו. הוא אף ביקש מחבריו להתייחס אליו בשם בדוי ("חמאדה").

מעצר המחבל, תיעוד ממצלמת קסדה של אחד לוחמי הימ"מ (סרטון: דוברות המשטרה)

עם היוודע אירוע הדקירה, החל שירות הביטחון הכללי – בשיתוף המשטרה וצה"ל – החל בפעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת לצורך איתור הדוקר, על רקע החשד כי מדובר בפיגוע. המידע המודיעיני שסיפק שב"כ הוביל את לוחמי הימ"מ לביצוע מעצרו של המחבל, ששהה במבנה בפאתי ג'נין. מהמשטרה נמסר על מעצרם של אנשים נוספים, החשודים בסיוע למפגע.

תגיות:ראש העיןפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה