חדשות בריאות

"תגידו תודה לה’ על כל נשימה שאתם נושמים"

בנה של חולת קורונה ממודיעין עילית, הנמצאת במצב קשה, פנה בזעקה למי שאינם שומרים על ההנחיות: "כשאתה מזיע עם המסיכה ובא בדיוק להוריד לכמה דקות להתאוורר, תראה בעיניים שלך את אבא ואמא או סבא וסבא או כל אדם אחר שיקר לך, ואז תחשוב שוב". אנא עשו חסד, והתפללו לרפואת נועה בת תמר

  • י"ז אלול התש"פ
(צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

"בשבת פרשת  שופטים הייתי עם אימא שלי במלונית של חולי הקורונה, וראיתי אותה ממש נחנקת בגלל חוסר חמצן בדם. זה היה הדבר הכי מזעזע שראיתי בחיים, לראות ככה את האדם שאתם הכי אוהבים בעולם, מעריכים בעולם, האדם שתמיד לצדך, תומך ומחבק ואוהב אותך בכל סיטואציה שתהיה".

את הדברים הנוגעים ללב הללו כתב ידידיה עוזרי, בנה של תושבת מודיעין עילית, אם לשמונה הנמצאת בהריון, שנדבקה בקורונה ומצבה מוגדר קשה. בטור ל"כיכר השבת", סיפר עוזרי על העליות והמורדות בשבועות האחרונים במצבה של אמו, ושטח את תחושותיו.

כך, בין היתר, תיאר את הרגשתו כאשר הועברה האם לטיפול נמרץ והרופאים החליטו באישון לילה להרדימה: "שאלו אותה למי להתקשר להודיע, והיא אמרה אל תתקשרו לאף אחד, אני לא רוצה לגרום לגזל שינה, וגם מחר בבוקר יש סליחות אז שלא יהיו עייפים בסליחות".

"כשהבנתי את זה בבוקר, אמרתי לעצמי: איזה אדם מסוגל לכזה דבר? זה מצב שבו אתה הכי חייב את האנשים היקרים לך מכל לידך, אבל אימא שלי הצדיקה חשבה רק על גזל שינה ולא הייתה מוכנה שיעירו אותנו".

במוצאי השבת שעברה – המשיך ידידיה לתאר – הסתמן שיפור במצבה של האם, ובני המשפחה התבשרו מפי הרופאים כי הם עומדים להעיר אותה: "זה הרגע שכל כך חיכינו לו והתפללנו לו. אבל יום למחרת הודיעו שיש סיבוך ולא יעירו אותה, ושוב חזר הסרט. כרגע אימא כבר כמה ימים במצב קשה, אבל יציב – שזה ממש סייעתא דשמיא, שברוך ה' אין החמרה".

"אימא היקרה לי מכל! אני מתגעגע אלייך מאוד", זעק ידידיה. "תעריכו כל נשימה ונשימה בחיים. רק כשאדם מגיע למצב שהוא לא נושם בכוחות עצמו, הוא יודע להעריך כל נשימה ונשימה".

"לכן אני מבקש מכם דבר ראשון: תגידו תודה לה' על כל נשימה שאתם נושמים. ועוד דבר חשוב: תתפללו עליה. אחת הדודות סיפרה לי שאימא השאירה לה הודעה קולית, כי היא לא ענתה, והיא ביקשה תקרעו את השמים עם התפילות, אני מפחדת שירדימו אותי, אני לא רוצה את זה".

"אז בבקשה תתפללו עליה שהיא תצא מזה הכי מהר שאפשר, ותקראו פרק תהילים לרפואתה. תזכירו את זה בכל מקום אפשרי. בכל שיעור תורה, בישיבה, בכולל, במקום העבודה, בשבת אצל ההורים, בכל מקום שאתם יכולים. בבקשה מכם".

"ותודה לכל הדואגים, המתפללים והמסייעים. ה' ישלם לכם בכפל כפליים".

"ועוד דבר, אימא: את לא יודעת כמה זכויות יש לך, כמה נשים הכניסו שבת מוקדם, כמה ספרי תהילים גמרו, כמה חומש דברים למדו – וכל זה הזכויות שלך!".

את דבריו חתם הבן בקריאה נרגשת לציבור לשמור על ההנחיות וכללי הזהירות: "לא סתם אומרים להיזהר. כולנו אוהבים את ההורים ואת הסבא וסבתא, אז תשמרו עליהם, תאהבו אותם מרחוק, אל תלכו אם לא צריך".

"ולאנשים שלא שומרים כמו שצריך, יש לי משהו קטן לומר: כשאתה לא שומר, ונדבקת, אתה לא מרגיש את זה כי אתה צעיר וחסון, אבל אחר כך אתה לא יודע את מי תדביק. אתה מוכן לקחת על עצמך את הסבל שאחרים אחר כך יסבלו? את הילדים שרק רוצים אבא ואימא בריאים? ומה אם חס ושלום תדביק את אחד ההורים שלך? לזה יש לך מצפון?".

"אז בבקשה ממך: כשאתה מזיע עם המסיכה ובא בדיוק להוריד לכמה דקות להתאוורר, תראה בעיניים שלך את אבא ואמא או סבא וסבא, או כל אדם אחר שיקר לך, ואז תחשוב שוב על הצעד".

 

אנא עשו חסד והתפללו לרפואת נועה בת תמר ושאר חולי הקורונה

א

(א) אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב. (ב) כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה. (ג) וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ. (ד) לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲ‍שֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ. (ה) עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים. (ו) כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד.

ו

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

יג

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי. (ג) עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי. (ד) הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת. (ה) פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט. (ו) וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי.

כ

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ

תגיות:תהיליםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה