חדשות בריאות

גמזו: "אני חוטף ארטילריה כדי להסיט אותי מהחלטות מקצועיות"

בדיון בוועדת החוקה, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי סגר אינו עונש אלא אמצעי להורדת התחלואה. הוא מתח ביקורת על התופעה של הימנעות אזרחים מבדיקות: "כשמתעכבים והולכים רק כשיש סימפטומים, מגיעים ל-25%. זה מה שקורה בישראל. אין שיעורים כאלו בעולם"

גמזו (משמאל) היום (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)גמזו (משמאל) היום (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
אא

ועדת השרים לאזורים מוגבלים תתכנס אחר הצהריים (ראשון) כדי לאשר את הרשימה הסופית של הרשויות, עליהן יוטל סגר מלא. ברשימה, שגובשה על ידי פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כלולות הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית, אום אל-פחם, טירה וכפר קאסם. עוד כוללת הרשימה את שכונות רמת בית שמש א' וג' בעיר בית שמש; שכונות א-טור, באב א-זהרה, שייח' ג'ראח, ואדי אל-ג'וז ועיסאוויה במזרח ירושלים; ושכונות 7 ו-8 במועצה המקומית הבדואית לקיה שבדרום הארץ.

בנוסף, יציע גמזו להטיל עוצר לילי על כ-20 יישובים אדומים נוספים, שיחול בין השעות 19:00 בערב עד 05:00 בבוקר.

ועדת החוקה של הכנסת החליטה היום בישיבתה להאריך בחודשיים את התקנות לשעת חרום. גמזו הציג בדיון את מתווה ה"רמזור" שאושר בשבוע שעבר. בתשובה לשאלת חברת הכנסת איילת שקד, אמר הפרויקטור כי המערך של צה"ל לקטיעת שרשראות ההדבקה יגיע לפעילות מלאה ב-1 בנובמבר.

"כשיש התפרצות כזו באוכלוסיות שונות – אי אפשר לקבל את מלוא האפקטיביות, אם כי כמות הקטיעות עלתה", הוסיף גמזו. "ברגע שיש 2000 נדבקים ביום ואני משתלט על 800 וקוטע, זה עוזר לנו להקטין את מקדם ההדבקה מתחת ל-1".

הפרויקטור מתח בדבריו ביקורת על כך שאזרחים החשים בתסמינים לא הולכים להיבדק: "בארץ יש תופעה ש'יש לי קצת סימפטום ואם אבדק חלילה אהיה חיובי ואני צעיר', ואנשים חוששים על פרנסה ומשפחה. זו תופעה שאנחנו רואים גם בחקירות, שאנשים עם סימפטומים מושכים ימים, וזו תופעה שאנחנו רוצים למנוע אותה". הוא ציין כי "כשאתה הולך להיבדק, ולא מחכה או מחביא ברגע שיש סימפטום בדיקה, אז שיעור הבדיקות יהיה 5% ולא 25%. כשמתעכבים והולכים רק כשיש סימפטומים, מגיעים ל-25%. זה מה שקורה בישראל. אין שיעורים כאלו בעולם".

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, תקף בדיון את ההחלטה להטיל סגר על עירו: "לא סופרים את התושבים בעיר". גמזו השיב, כי הסגר אינו מהווה עונש אלא אמצעי לסייע להורדת התחלואה בערים האדומות. בהתייחסו לביקורת המוטחת בו על תפקודו, אמר גמזו: "אני מקבל ארטילריה – לא ראיתם דבר כזה. לא רק מהחברה החרדית, שם אני מקבל ארטילריה מאורגנת שבן אנוש רגיש כמוני לא היה יכול לעמוד בה. אני חבר של החברה החרדית, אוהב אותה, חי אותה ביום יום. בעקבות האירוע של אומן ודברים אחרים אני חוטף, ולא מאחל לאף אחד את מה שאני חוטף. זה מאורגן, זה לא נעים, זה נועד להחליש ולהסיט אותי מהחלטות מקצועיות".

תגיות:נגיף הקורונהסגרפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה