חדשות בארץ

בכיר באיחוד האמירויות: הובטח לנו שלא יהיה סיפוח

ג'מאל אל-מושרח', מנהל המחלקה לתכנון מדיני במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אמר בתדרוך לכתבים מישראל כי עצירת הסיפוח הייתה "אחד התנאים המוקדמים" להסכמת ארצו להתקדם לעבר כינון יחסים עם ישראל. הוא ציין, עם זאת, כי גם אם יהיה סיפוח – תהליך הנורמליזציה לא ייפסק

בן שבת וקושנר עם שר המדינה לענייני החוץ, אנואר גרגאש, אתמול (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)בן שבת וקושנר עם שר המדינה לענייני החוץ, אנואר גרגאש, אתמול (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

בכיר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אמר היום (שלישי), כי ארצו קיבלה "ביטחונות" מארצות הברית ומישראל לפיהם המהלך להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון לא יתממש.

בתדרוך לכתבים שהגיעו עם המשלחת הישראלית לאבו דאבי, אמר מנהל המחלקה לתכנון מדיני במשרד החוץ האמירתי, ג'מאל אל-מושרח', כי עצירת הסיפוח הייתה "אחד התנאים המוקדמים" להתקדמות לעבר כינון יחסים בילטרליים עם ישראל.

אל-מושרח' ציין, עם זאת, כי גם אם יהיה סיפוח – תהליך הנורמליזציה לא ייפסק. לדבריו, הנורמליזציה נועדה להיטיב לא רק לאמירויות ולישראל, אלא גם לפלסטינים ולכל המדינות באזור: "יש מקום לחדשנות, לחינוך, לעתיד של תקווה לצעירים שלא יגדלו באזור של סכסוך".

הבכיר האמירתי הגיב על דברים שאמר מוקדם יותר היום מנהיגה העליון של עלי ח'מינאי, בהם האשים את האמירויות בבגידה בעולם המוסלמי ובפלסטינים: "הדרך לשלום ושגשוג אינה עוברת דרך הסתה ונאומי שנאה", אמר. לדבריו, ישנה התקדמות בדיונים על הנורמליזציה. הוא הבהיר כי האמירויות תפתח את שגרירותה בתל אביב, אולם הוסיף כי בשלב זה לא ניתן עדיין לומר מתי הדבר יקרה.

בהתייחסו לסוגיית מכירת מטוסי ה-F-35, הדגיש אל-מושרח' כי מדובר בבקשה לגיטימית ולא חדשה של האמירויות מארצות הברית, וכי אין לכך קשר להסכם עם ישראל.

המשלחת הישראלית סיימה בצהריים את ביקורה באבו דאבי, והמריאה בחזרה לישראל. במהלך הביקור נחתם פרוטוקול הבנות ראשון בין ישראל לאמירויות, לקידום שיתופי פעולה בתחומי הבנקאות, הפיננסים וההשקעות. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההבנות: "נודיע בקרוב על הסכמות נוספות בתחומי התעופה, התיירות, המסחר ועוד".

במהלך יממת הביקור באבו דאבי, קיימו קבוצות עבודה של ישראל, האמירויות וארצות הברית דיונים במגוון של תחומים אזרחיים, שנועדו להכין את הקרקע לקראת החתימה על הסכם הנורמליזציה. בין הנושאים שעמדו על הפרק: דיפלומטיה, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תיירות ותרבות, חלל ומדע, חדשנות ומסחר. ראש המשלחת הישראלית, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, נועד אמש עם מקבילו האמירתי, השייח' טחנון בן זאיד, ועם שר החוץ של האמירויות, השייח' עבדאללה בן זאיד. בפגישה השתתפו יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, והיועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, רוברט אובריאן.

תגיות:איחוד האמירויותנורמליזציהריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה