חדשות בארץ

אבו דאבי: פרוטוקול הבנות ראשון – לשיתוף פעולה בתחומי הבנקאות

מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, חתם עם נגיד הבנק של איחוד האמירויות על פרוטוקול הבנות לשיתופי פעולה בתחומי הבנקאות והפיננסים. ראש הממשלה נתניהו: "ההבנות יסייעו לנו לקדם השקעות הדדיות"

אנשי המשלחות באבו דאבי (קרדיט צילום: משרד החוץ)אנשי המשלחות באבו דאבי (קרדיט צילום: משרד החוץ)
אא

פרוטוקול הבנות ראשון בין ישראל לאיחוד האמירויות, העוסק בשיתופי פעולה בתחומי הבנקאות והפיננסים, נחתם היום (שלישי) באבו דאבי, במהלך ביקורה של המשלחת הישראלית במדינה המפרצית.

על הפרוטוקול חתמו מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, ונגיד הבנק של האמירויות, עבד אל-חמיד סעיד.

הבנק המרכזי של איחוד האמירויות, משרד האוצר והרגולטורים הפיננסיים הרלוונטיים בישראל הגיעו להבנות הבאות: תוקם ועדה משותפת של ישראל ואיחוד האמירויות לקידום שיתוף פעולה בתחום הפיננסים וההשקעות.

בהקשר זה, הצדדים ידונו בקידום שיתוף פעולה בתחום השירותים הפיננסיים והורדת חסמים פיננסיים לביצוע השקעות בין המדינות, וכן קידום השקעות משותפות בשוקי ההון. הצדדים ידונו גם בקידום שיתופי פעולה בשירותי הבנקאות וברגולציית התשלומים.

עוד סוכם, כי הצדדים יקימו קבוצת עבודה מיוחדת כדי ליצור את התנאים להשקעות משותפות התואמות סטנדרטים בינלאומיים, כולל בתחום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני מברך על ההבנות הראשונות שנחתמו באבו דאבי. ההבנות הללו יסייעו לנו לקדם השקעות הדדיות ושיתופי פעולה נרחבים. נודיע בקרוב על הסכמות נוספות בתחומי התעופה, התיירות, המסחר ועוד".

במסגרת הפגישות המתקיימות באבו דאבי, הוביל אתמול מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, את המפגש הראשון עם צוותים של איחוד האמירויות וארצות הברית בנושא כינון יחסים דיפלומטיים. הצדדים דנו באפשרות לפתיחה הדדית של שגרירויות בין ישראל והאמירויות, וחתימה על הסכמים בילטראליים לקידום היחסים בין המדינות.

בראש הצוות האמירתי עומד מנכ"ל שר החוץ, ובראש הצוות האמריקאי עומד שגריר ארצות הברית לאיחוד האמירויות.

"אנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך היסטורי", אמר אושפיז. "בכוונתנו לקדם כמה שיותר מהר כינון יחסים מלאים ופתיחת שגרירויות בשתי המדינות, שיפעלו להעצמת שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות. תנועה של אנשים, סחורות ופיננסים היא המפתח המרכזי למימוש הפוטנציאל הגדול הטמון ביחסים".

תגיות:איחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה