חדשות בריאות

שיא שלילי: 2,180 נדבקים חדשים ביממה האחרונה

מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הקורונה עלה ל-946. מצבם של 438 חולים מוגדר קשה, ביניהם 119 מונשמים. בית ספר בירושלים נסגר לאחר שאחת המורות אובחנה כחיובית לנגיף

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:10)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 2,180 נדבקים חדשים בקורונה – שיא שלילי חדש במספר הנדבקים היומי מאז תחילת התפרצות הנגיף. תוצאותיהן של 30,853 התקבלו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על כ-7%.

נכון לעכשיו, בישראל יש 20,699 חולי קורונה פעילים, מתוכם 878 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 438 חולים מוגדר קשה, ביניהם 119 מונשמים. 188 חולים נמצאים במצב בינוני.

עוד עולה מהנתונים, כי ביממה האחרונה נפטרו 24 חולים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-946. מפרוץ המגפה, אותרו 117,241 נדבקים, מתוכם החלימו 95,596.

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה הבוקר, בצל משבר הקורונה. על פי ההחלטה שהתקבלה אמש בקבינט הקורונה, כ-140 אלף תלמידים המתגוררים ב-23 יישובים שהוגדרו כ"אדומים" לא חזרו בשלב זה לספסל הלימודים. ביום חמישי יקיים הקבינט דיון נוסף בסוגיה.

רשימת היישובים ה"אדומים", בהם התלמידים לא חזרו ללימודים, כוללת את: דלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, לקיה, בית ג'ן, מעלה עירון, אעבלין, כפר ברא, ג'לג'וליה, כפר עזה, אל-בטוף, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה, כפר כנא, רכסים, זמר וביתר עילית.

מעיריית ביתר עילית נמסר, כי בניגוד לדיווחים שונים, בעיר לא מתקיימים לימודים, בהתאם להנחיית הרשויות: "במקביל, אנו פועלים כדי לברר איך הפכה ביתר עילית בן לילה לעיר אדומה, למרות שהנתונים מעידים בברור כי אינה אדומה בהגדרה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהגיע לביקור בבתי ספר באפרת ובגוש עציון, אמר כי ההחלטה לפתוח את שנת הלימודים למרות השתוללות הנגיף אינה פשוטה: "לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלה, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינוך ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו". הוא הוסיף, כי העובדה ש"שנת הלימודים נפתחה ב-95%" מהווה "הצלחה גדולה". לדבריו, "צריך לחיות בצל הקורונה, לעשות הכל לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורונה עדיין כאן. לא מקובלות עלי הגישות של 'אין קורונה' או של 'לסגור הכל'. אבל אפשר להמשיך בכך רק אם נקיים את ההנחיות של משרד הבריאות".

בהתייחסו להחלטת קבינט הקורונה מאמש, שלא לפתוח את מערכת החינוך ביישובים האדומים, ציין אדלשטיין כי מדובר בהחלטה לא פשוטה: "אני מבין את הקושי של ההורים, המורים והילדים שהתכוננו ללכת לכיתות. אבל צריך להבין – קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה אפשרה לנו להגיע עם רשימת יישובים מעודכנת. אם היינו מקבלים את ההחלטה לפני כמה ימים, היו נכנסים יישובים נוספים לרשימה, ולא היינו מוכנים לעשות זאת". הוא הדגיש, כי "ההחלטה נועדה לבריאות הציבור, לא ענישה. עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף".

בתוך כך, בעיריית ירושלים עדכנו כי בית הספר "בנות ירושלים", המשתייך לזרם הממלכתי-חרדי, נסגר הבוקר לאחר שאחת המורות אובחנה כחיובית לקורונה, וכ-200 תלמידות נשלחו לביתן. המורה לא הגיעה לבית הספר, אולם שהתה בקרבתם של אנשי הצוות החינוכי במהלך ההיערכות לקראת שנת הלימודים.

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה