חדשות בריאות

אדלשטיין בגוש עציון: "ההסכם עם איחוד האמירויות – לא על חשבון הריבונות"

לרגל פתיחת שנת הלימודים, ביקר שר הבריאות יולי אדלשטיין בבתי ספר באפרת ובגוש עציון: "קיבלנו החלטה לא פשוטה – לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף"

אדלשטיין (קרדיט צילום: מאיר אליפור)אדלשטיין (קרדיט צילום: מאיר אליפור)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר הבוקר (שלישי) בבתי ספר באפרת ובגוש עציון, לרגל פתיחת שנת הלימודים.

"קיבלנו החלטה לא פשוטה – לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף", אמר אדלשטיין במהלך הסיור. "לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלה, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינוך ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו".

אדלשטיין הצהיר, כי העובדה ש"שנת הלימודים נפתחה ב-95%" מהווה "הצלחה גדולה". לדבריו, "צריך לחיות בצל הקורונה, לעשות הכל לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורונה עדיין כאן. לא מקובלות עלי הגישות של 'אין קורונה' או של 'לסגור הכל'. אבל אפשר להמשיך בכך רק אם נקיים את ההנחיות של משרד הבריאות".

בהתייחסו להחלטת קבינט הקורונה מאמש, שלא לפתוח את מערכת החינוך ביישובים האדומים, ציין אדלשטיין כי מדובר בהחלטה לא פשוטה: "אני מבין את הקושי של ההורים, המורים והילדים שהתכוננו ללכת לכיתות. אבל צריך להבין – קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה אפשרה לנו להגיע עם רשימת יישובים מעודכנת. אם היינו מקבלים את ההחלטה לפני כמה ימים, היו נכנסים יישובים נוספים לרשימה, ולא היינו מוכנים לעשות זאת". הוא הדגיש, כי "ההחלטה נועדה לבריאות הציבור, לא ענישה. עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף".

שר הבריאות התייחס גם להסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ולסוגיית הריבונות ביהודה ושומרון: "ההסכם חשוב ביותר ומבשר שינוי גדול באזור, אבל אני לא רואה שום סיבה שבעולם שההסכם החשוב הזה יהיה על חשבון הריבונות. צריך להמשיך לעשות שלום, והוכחנו שזה אפשרי, וביד השנייה לפעול להחלת הריבונות בכל יישובי יהודה ושומרון. דווקא ההסכם מוכיח ששלום לא חייב להיות כרוך בוויתורים וחולשה, אלא יכול להתבסס על עמידה על זכויותינו".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אמר: "אנחנו נרגשים מהבחירה של השר לפתוח איתנו את שנת הלימודים בתקופה המאתגרת של הקורונה. אנחנו מודים לו, לראש הממשלה ולפרופ' גמזו על המאמצים הכבירים לפתוח את שנת הלימודים תוך דאגה לילדי ישראל ולבריאות כולנו. אנחנו נקפיד על הכללים והנהלים כפי שהגדירו אנשי המקצוע".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הוסיף: "אני מודה לשר יולי אדלשטיין, שבחר וראה לנכון לפתוח את שנת הלימודים הלימודים המיוחדת הזאת בחבלי הארץ של גוש עציון ואפרת. כמי שבחר בתחילת דרכו להתיישב לראשונה בארץ ישראל בגוש עציון, זו סגירת מעגל חשובה וראויה".

תגיות:מערכת החינוךיולי אדלשטייןאיחוד האמירויותריבונותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה