חדשות בריאות

אדלשטיין: הורי תלמידי הגנים וכיתות א’ יוכלו להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות

לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע במשרדו, הנחה שר הבריאות לאפשר את כניסתם לכיתות של הורי ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' בימי ההסתגלות הראשונים. ההסתגלות תתבצע בקבוצות קבועות, כשבכל קבוצה ישהו עד שישה הורים. אדלשטיין: "כהורה שבעבר ליווה ילדים עם כניסתם לגנים ולכיתה א', אני יודע עד כמה הרגע הזה חשוב לילדים ולהורים"

צילום: (David Cohen/Flash90)צילום: (David Cohen/Flash90)
אא

שר הבריאות יולי הנחה היום (ראשון) לאפשר להורי ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות הראשונים. החלטתו התקבלה לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע במשרדו.

במכתב ששלח המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, למשרד החינוך, נכתב כי "לאור הצורך לאזן בין השיקול של מניעת הדבקה בקורונה, והצורך לאפשר הסתגלות מתאימה לילדים רכים, שבנו ובחנו את הנושא". גרוטו הוסיף, כי ההנחיות החדשות באות "לאור הסיכון הנמוך לתחלואה במסגרות אלה, המסתמך על נתוני משרד הבריאות, נתונים מהעולם, והעובדה שמסכות ושמירת מרחק והיגיינה מספקות הגנה מצוינת כנגד הדבקה".

על פי ההנחיות, ההסתגלות תיעשה בקבוצות קבועות בתוך הגן או הכיתה, כשבכל קבוצה ישהו לא יותר משישה הורים. במשרד הבריאות הדגישו, כי במהלך ההסתגלות יש להקפיד על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים ועל עטיית מסכה, ולשמור על כללי היגיינה נדרשים.

עוד נקבע, כי ההורים יוכלו להישאר, מעבר לכך, בחצר הגן או בית הספר, תוך הקפדה על שמירת כללי הבטיחות, בדומה לכללי הבטיחות בתוך המסגרת. בנוסף, לגננות ולמורות יינתן שיקול דעת לגבי ילדים עם קשיי הסתגלות, וסמכות להחליט, במידה והדבר יידרש, על אופן ליווי הילדים על ידי הוריהם מעבר לכך.

"כהורה, שבעבר ליווה ילדים עם כניסתם לגנים ולכיתה א', אני יודע עד כמה הרגע הזה חשוב לילדים ולהורים", אמר אדלשטיין. "לכן פעלתי על מנת שלא נפגע ברגע החשוב הזה שילווה את הילדים וההורים כל חייהם, ונעשה הכל כדי לאפשר פתיחת שנה טובה ונעימה לכולם. אני שמח שמצאנו פתרון שיאפשר שמירה על בטיחות הילדים, ההורים ואנשי הצוות, אך לא ימנע מההורים את הזכות להכיר את סביבת הלימוד של ילדיהם ואת הצוותים החינוכיים, ולא ימנע מהילדים את נוכחות ההורים בשעה שהם זקוקים לה יותר מכל".

בתוך כך, ממשיך לרחף האיום של הסתדרות המורים להשבית את פתיחת שנת הלימודים, על רקע טענתה כי לא נמצאו פתרונות לעובדי ההוראה שבסיכון. בית הדין לעבודה דן היום בבקשת משרד החינוך להוציא למורים צווי מניעה. הדיון יחודש בשעה 19:00, ועל פי דרישת בית המשפט יתייצבו אליו גם מנכ"לי משרדי החינוך והבריאות.

תגיות:משרד החינוךמערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה