חדשות בארץ

גנץ: נתניהו גורם לפילוג העם; הליכוד: די ל"ממשלה בתוך הממשלה"

בתדרוך לכתבים חרדים, תקף יו"ר כחול לבן, בני גנץ, את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם מישהו ימרח שוב את מאה הימים הבאים, זה סימן שכוונותיו אינן טהורות". גורם בליכוד הגיב: "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם, המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה והליכוד לא עוזרות לכך"

נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, האשים היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "גורם לפילוג העם" וכי הוא "מקווה שהוא יחדל מכך". בתדרוך לכתבים חרדים, ראשון מסוגו מאז נכנס לפוליטיקה, רמז גנץ כי ראש הממשלה פועל להוביל לבחירות חדשות על רקע משפטו: "לוח השנה היה ידוע מראש, שום דבר לא השתנה. הדבר היחיד שיש בו זה תאריך מסוים שאתם יודעים מה הוא, וגם התאריך הזה היה ידוע מראש. אם מישהו ימרח שוב את מאה הימים הבאים, זה סימן שכוונותיו אינן טהורות, ואתם יודעים שזה לא אני".

בתגובה לדברים, אמר גורם בליכוד כי "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה' ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה שלשום את הצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית מועד אישור התקציב לחודש דצמבר, וזאת לאחר שנתניהו וגנץ הודיעו על תמיכתם בחוק. "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות", אמר נתניהו בסרטון שפרסם ברשת. "לכן הודעתי שאני מקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר על שני חלקיה – גם דחיית התקציב, וגם הקמת ועדת מינויים משותפת. גם הודעתי שאני לא אשתתף במינויים של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה".

"לצערי, כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר אחר כך ברחו ממנה, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים – ועדיין אני חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות, כשאין לנו מסגרת תקציבית מאושרת, כשאנחנו ערב פתיחת שנת הלימודים, ולכן הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב. אני אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך, ואני מקווה שגם אחרים ינהגו ככה".

דקות ספורות לאחר דבריו של ראש הממשלה, נשא גנץ הצהרה לוחמנית, בה תקף את נתניהו והליכוד: "מאה ימים שתקתי. שתקתי למתקפות האישיות, שתקתי לקיתונות של נסיונות השפלה ומידור, שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד. מאה ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו".

"אם חלילה נגיע לבחירות – עוד יישפך פה דם ברחובות", הזהיר גנץ. "מי שמדבר על בחירות לא מאיים עלי – הוא מאיים על הישראלים. לא אתן לאף אחד להוריד את ישראל על ארבע". בהתייחסו לסוגיית מינוי הבכירים, השנויה במחלוקת בין הליכוד וכחול לבן, הצהיר יו"ר כחול לבן: "לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמוקרטיה. לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים".

את נאומו סיים גנץ בקריאה לראש הממשלה להצביע בעד הפשרה, שתמנע את ההליכה לבחירות: "נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל – ידי נשארת מושטת. אם פניך לתרגילים או לפגיעה חלילה בשלטון החוק – אני אמנע זאת. פרק מאה הימים של מידור והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות".

בטרם נכנס להצבעה במליאה, הגיב נתניהו על דבריו של יו"ר כחול לבן: "אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי אי פעם על בני גנץ במונחים כאלה. אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה. אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול המשימות והאתגרים הגדולים. זה מה שאני עושה כל חיי, למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, לצערי גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה