בריאות ותזונה

אלו תמציות צמחים יכולות לסייע לך להירגע ולהתכונן להריון?

מה עושים במצבים של לחץ, חרדה ופאניקה? פרחי באך כדרך יעילה להשגת רגיעה, שלווה ושמחה

  • ג' אלול התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעיתים, כיסופים וערגה לפרי בטן עלולים דווקא להוביל למעגל של רגשות שליליים, כגון עצב, כעס ותסכול, שרק עלולים להגביר את המתח והלחץ העלולים להרחיק מהתוצאה הרצויה. מחקרים מראים שרגיעה, שלווה ונינוחות משפרים את סיכויי הקליטה והכניסה להריון. פרחי באך הם דרך טבעית ויעילה היכולה לעזור להתמודד עם הרגשות השליליים, להשיג איזון ולחוש יותר שמחה, הנאה וקבלה.

ד"ר אדוארד באך (1886-1936) הוא רופא אנגלי שזכה להערכה מצד הממסד הרפואי עבור תגליותיו בתחום החיסונים והבקטריולוגיה. במהלך שנות עבודתו הוא הבין שלעיתים הנפש היא המקור למחלות, ולכן חיפש פתרון מקיף שיעזור לנפש האדם – ולא רק לגוף. הוא האמין בכוח הריפוי הטבעי של הגוף, וחיפש אמצעים טבעיים שישפרו ויעצימו את אותה יכולת לריפוי טבעי הנמצאת בכל אדם.

ד"ר באך גילה 38 תמציות פרחים, שכל אחת מהן היא עולם ומלואו ומיועדת לטיפול ברגשות שליליים, במצבים הגורמים להם, או סוגי אופי של אנשים הנוטים לחוש אותם בעוצמה גבוהה יותר.

לדוגמה תמצית בשם Rock Rose מיועדת לטיפול בפאניקה - מצבי חירום, תאונה, פחדים גדולים מאד, סיוטים קשים והיסטריה. זוהי תמצית ראשונה לטיפול במצב אקוטי וחריף כמו תאונה, הלם קרב, שוד וכו'. טובה לטיפול בהתקפי פאניקה וחרדה, הרגשת שיתוק כתוצאה מחוסר אונים, וגם לעזרה בתהליך הלידה, אם היולדת נכנסת לפאניקה או להיסטריה, כאשר הלחץ והחרדה חוסמים את ההיגיון הבריא או את התפקוד תקין. התמצית גם מתאימה לאדם מבועת שבטוח שאין תקווה לריפוי או שינוי, למשל במקרה של תאונה או מחלה פתאומית.

התמצית עוזרת להירגע, לאזור אומץ ולהתמודד עם הפחד. אם האדם התעלף, או מחוסר הכרה – אפשר להרטיב את השפתיים שלו עם טיפות מהתמצית ישירות על השפתיים. אם האדם מחוסר הכרה אפשר גם להוסיף תמצית Clematis, המתאימה למצבי "ריחוף".

אם את מרגישה מתח, לחץ, חרדה או רגשות שליליים אחרים אז מומלץ לקחת את תמצית הרסקיו רמדי: פורמולה ייחודית המיועדת לשעת חירום ולמצבי לחץ ומתח אישי (אם קשה כשאנו לבד או שהרגשות השליליים מורגשים יותר כאשר אנו לבד), ומתח חברתי (אם קשה שיש סביבנו הרבה אנשים כמו משפחה או קולגות לעבודה או כאשר האנשים מסביבנו גורמים לנו לרגשות שליליים).

הרסקיו רמדי כוללת 5 תמציות פרחים שנועדו לתת מענה וסוג של "עזרה ראשונה" במצבים כאלו. זוהי "פורמלת המדף" היחידה שד"ר באך המציא, והיא מתאימה לכל הסובלים מהרגשות המוזכרים: CLEMATIS, CHERRY PLUM, ROCK ROSE , IMPATIENS, Star of Betlehaem.

Star of Betlehaem – התמצית עוזרת להתמודד עם מצבי הלם, לחץ וחרדה כתוצאה מטראומה, תאונה או בשורות קשות כגון אובדן של מישהו קרוב. מתאימה לאנשים שלא מוצאים נחמה ומזור גם לאחר זמן רב מאותו אירוע. לכן ניתן להשתמש בה גם לטיפול באירועים שקרו לפני שנים, כמו בילדות, לדוגמה, להתמודדות עם טראומת ילדות מעיקה שממשיכה לרדוף ולהשפיע גם שנים לאחר מכן. התמצית גם עוזרת לטפל ברגשות של ריקנות ואובדן כאשר קרוב נפטר או לאחר פרידה מכאיבה, לדוגמה: לאחר גירושין.

התמצית מנחמת, מרגיעה ועוזרת להתמודד עם מצבים אלו באופן מיטיב יותר ורגשי-שלילי פחות.

Impatiens – תמצית הפרח עוזרת כאשר מרגישים אימפולסיביות, חוסר סבלנות, ביקורתיות ועצבנות כלפי אחרים – אך גם כלפי עצמנו.

Cherry Plum: לייאוש, פחד לאבד שפיות, פחד לאבד שליטה, מחשבות אובדניות. גובל בהתמוטטות עצבים, שגעון. התפרצות עצבים ללא שליטה.

Clematis – כאשר מרגישים ריחוף, חוסר ריכוז ואף חוסר חיבור למציאות וגם לעצמנו.

ניתן לקנות את הרסקיו רמדי בבתי מרקחת, בבתי טבע, וגם להזמין אותו אונליין ממגוון אתרים. כדאי לברר את סוג הכשרות של המוצר לפני רכישתו.

מומלץ לקחת 4 טיפות של פרחי באך, כגון הרסקיו רמדי, מתחת ללשון דבר ראשון בבוקר (אחרי ברכות השחר), 4 טיפות דבר אחרון לפני השינה, ו- 4 טיפות במשך היום בעת הצורך.

אפשר לשמור את תמציות פרחי הבאך, כולל הרסקיו רמדי, במקום מוצל שאינו חשוף לקרינת שמש ישירה, במקום קריר יחסית ולא חם.

חשוב לציין שתמציות פרחי הבאך כשרות, אפילו אפשר למצוא כאלו שהן כשרות מהדרין.

בנוסף, אפשר להשתמש בהן במהלך ההכנה להריון, ההיריון עצמו, הלידה וכל תקופת ההנקה. הם בטוחים לשימוש עם כל סוגי התרופות, חוץ מתרופות פסיכיאטריות או חומרים העלולים לעורר הזיות, כמו קנאביס.

כדאי להתייעץ עם נטורופת מוסמך, כדי שיתאים לך את התמציות לאופי שלך ולמצב הרוח העיקרי שלך.

חשוב לציין שפרחי הבאך הם סוג של "עזרה ראשונה". הם עוזרים לחשוב ביותר היגיון וקור רוח על המצב, וכך עוזרים להתמודד איתו באופן המיטיב ביותר. הם לא יפתרו את הבעיה, רק הבורא מסוגל לעשות זאת. הם כן יכולים להרגיע, למתן קצת את השליליות, לעזור להתמודד עם האתגרים שאת חווה, לשים דגש על החיובי ולהתמקד בדרכי התמודדות אפקטיבית עם המצב. כשאת רגועה יותר, שלווה יותר וחשה פחות מתח ושליליות שלעיתים מהווים מסך מסתיר, קל יותר לראות את היד המכוונת של הבורא ואת השגחתו הפרטית, בע"ה.

בהצלחה רבה! אני מאמינה בך!

תגיות:הריוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה