חדשות בארץ

הנשיא ריבלין לראשי הקואליציה: למנוע את פיזור הכנסת

בסבב שיחות שערך עם ראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה, הזהיר הנשיא ראובן ריבלין כי מערכת בחירות נוספת תוביל ל"שפל קשה" באמון הציבור בנבחריו: "אם אישור התקציב הוא אכן המכשול היחידי בדרכנו למניעת בחירות – על כל ראשי הקואליציה להתגמש"

ריבלין ונתניהו, השבוע (צילום: קובי גדעון, לע"מ) ריבלין ונתניהו, השבוע (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ברקע המשבר הפוליטי, נשיא המדינה ראובן ריבלין ערך בימים האחרונים סדרת שיחות עם ראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה, במטרה למנוע את פיזור הכנסת ביום שני הקרוב. בהודעה שנמסרה מבית הנשיא, צוין כי ריבלין שוחח על הנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם ביום שני, וכן שוחח על כך עם שר הביטחון בני גנץ, עם ראשי יהדות התורה, השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני, ועם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי.

ריבלין הבהיר, כי "לא יעלה על הדעת שסוגיית אישור התקציב היא שתביא אותנו למערכת בחירות רביעית". הוא הוסיף, כי "על אף שקיימת חשיבות נעלה לכיבוד הסכמים, אם אישור התקציב הוא אכן המכשול היחידי בדרכנו למניעת בחירות – על כל ראשי הקואליציה להתגמש באופן שיאפשר את העברת התקציב".

בשיחותיו עם ראשי המפלגות, הזהיר הנשיא כי "אמון הציבור בנבחריו יגיע לשפל קשה במקרה של מערכת בחירות נוספת. לאחר שלוש מערכות בחירות תוך פחות משנה אנו, האזרחים, חשים מרומים ומלאי חשש. אם נגזר עלינו להגיע לכך, עלינו להבטיח שאנו יוצאים אליהן בשקיפות מלאה, כשהציבור מבין בדיוק מדוע. אסור לנו לתת לתקציב להיות הסיבה".

בחודש שעבר מתח ריבלין ביקורת חריפה על השותפים בקואליציה המקרטעת בה וקרא להם להתעשת: "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה! מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".

בליכוד ובכחול לבן המשיכו גם היום להחליף האשמות, וזאת ארבעה ימים בלבד לפני המועד האחרון – יום שני בחצות – בו ניתן לאשר את התקציב, אחרת הכנסת תפוזר באופן אוטומטי ואזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות. בשל חילוקי הדעות בין שתי המפלגות, ועדת הכספים לא הצביעה השבוע על הצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית מועד אישור התקציב ב-100 ימים.

יו"ר כחול לבן מתח אמש ביקורת חריפה על נתניהו, ואמר כי הוא "עלול להוביל לבחירות איומות למדינת ישראל". בישיבת סיעה לילית, אמר גנץ כי "בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל". הוא ציין, כי בימים האחרונים ניהלה כחול לבן מגעים עם הליכוד "מתוך מוכנות אמיתית" למנוע בחירות. "לא באתי לפתור בעיות אישיות של אף אחד", הבהיר. "הנכונות שלנו לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל".

מנגד, טענו היום בליכוד כי "בסיום פגישת המו"מ ביום שני סוכם בין הצדדים כי כחול לבן יבחנו את ההצעה לפשרה שהונחה על השולחן ויחזרו עם תשובות לליכוד. כבר שלושה ימים שמחכים לתשובה, ואף טרם נקבעה פגישה לדון על הדברים. איפה האחריות שלהם?".

תגיות:ראובן ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה