חדשות בריאות

53 קשישים שנפטרו מקורונה לא נכללו בנתוני משרד הבריאות

משרד הבריאות הודיע, כי בחודשים יולי ואוגוסט הושמטו בטעות 53 מקרי מוות של קשישים בבתי אבות מהמניין הרשמי של קורבנות הקורונה. שר הבריאות אדלשטיין הורה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות בתוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי), כי 53 קשישים שנפטרו בחודשים יולי ואוגוסט בבתי אבות ברחבי הארץ כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה הושמטו בטעות ממניין הנפטרים הרשמי של המשרד. על פי הודעת המשרד, מדובר בקשישים שהתגוררו במוסדות גריאטריים, שהדיווחים עליהם הועברו שלא כראוי: "עד כה המוסדות הגריאטריים, ביניהם גם מוסדות פרטיים, דיווחו באופן נפרד לחמ"ל ומשם הועבר המידע למערכת הממוחשבת. משרד הבריאות מבצע בדיקה האם יש מקרים נוספים שלא נוספו".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר, כי הוא "רואה את העניין בחומרה רבה". במשרד הבריאות אמרו כי "השר הנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות תוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך. שר הבריאות מתכוון לפעול בשקיפות, וליידע את הציבור בתוצאות הבדיקה ובמסקנותיו". 

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הורה לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה מקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים, בכללם המוסדות הגריאטריים. כלל הדיווחים ישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות בעדכון שוטף.

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות כי מניין הנפטרים עלה ל-719, לאחר ששישה חולים נוספים נפטרו מחצות. 23,779 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 798 מהם מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 401 חולים מוגדר קשה, ביניהם 118 מונשמים. 157 חולים נמצאים במצב בינוני. מראשית המגפה אותרו 96,996 נדבקים מאומתים בישראל, 72,498 מתוכם הבריאו.

עוד עולה מהנתונים, כי אתמול אובחנו 1,644 נדבקים חדשים בקורונה. תוצאותיהן של 27,799 בדיקות התקבלו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על כ-6%.

על פי נתוני הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, ירושלים ממשיכה להוביל את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם 1,212 נדבקים מאומתים. במודיעין עילית התגלו בפרק זמן זה 470 מקרי הידבקות חדשים, בבני ברק 468, באשדוד 256, בתל אביב-יפו 245 ובנתניה 228.

תגיות:משרד הבריאותבתי אבותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה