נטורופתיה ורפואה טבעית

בריאות השיניים - לא מה שחשבתם

איזה סוג מזון ימנע התפתחות של עששת? כך תדאגו לבריאות השיניים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חורים בשיניים (עששת), על פי דעת הרופאים, מתחילים על ידי חיידקים המפרקים שאריות מזון שלא הוסרו מהפה או נתקעו בין השיניים. האמנם?! האם הסיבה היא רק גורם חיצוני לגוף? זה נכון בחלקו, אך יש סיבה נוספת, ואולי הסיבה העיקרית, והיא פנימית: התפריט היומי והרגלי האכילה שלנו!

למשל, מזון מבושל גורם להרס של ויטמינים ומינרלים רבים, וברבות השנים יש פגיעה בחניכיים ובמבנה השן עקב חסרים תזונתיים. לעומת זאת, צריכה רבה של פירות וירקות חיים, דגנים וקטניות מונבטות במהלך השבוע תניב לנו תוצאות נפלאות בבריאות הגוף והפה.

דוגמא נוספת, מזון רב מן החי גורם לחומציות רבה בגוף, וכתוצאה מכך לאיבוד סידן (סידן מאזן את החומציות בדם) מהשיניים ברבות השנים. לעומת זאת, מזון מן הצומח יעשה את ההיפך.

בנוסף, צריכה רבה של פחמימות ריקות, ממתקים, תרופות וכו' גם היא מזיקה, כידוע.

כמו כן, חשוב ללעוס היטב את המזון (הרבה מזון חי ולא רך ומבושל), על מנת לחזק את השיניים - כפי שעושים התעמלות לבניית עצם על ידי רקיעות רגליים על הרצפה.

ידוע שילדים הניזונים ממזון טבעוני, לרוב אינם נפגעים מעששת! לעומתם, אצל ילדים הצורכים כמות אדירה של פחמימות וממתקים במהלך השבוע, נמצא כתרים, סתימות וריקבון מתקדם בשיניים – מצב המעיד על התפריט שלהם. אני יכולה להעיד כי אנשים רבים שהחלו לאכול בריא יותר – לא נוספו בפיהם חורים חדשים, ואף אין כמעט צורך בשיננית (מניסיון אישי). לפני כשנתיים הכרתי מטופלת מאתיופיה שסיפרה לי שכילדה היא צרכה בביתה תפריט טבעוני לרוב, מעט אוכל, וצחצחה את שיניה בגזע של עץ מיוחד. היא לא ראתה רופאים ורופאי שיניים עד גיל 27, כשעלתה לארץ. כמובן, בעיר היא שינתה את כל אורחות חייה הבריאים לאורח חיים עירוני ממוצע, עם תזונה קלוקלת וכו'... והתוצאות לא אחרו להגיע. מחלות שונות החלו לצוץ, וביקורים אצל הרופאים בהתאם.

צחצוח שיניים חשוב גם הוא לשמירה עליהן ועל החניכיים, ולכן כדאי מאוד להשתמש במשחות שיניים על בסיס טבעי, ללא שיירי נפט, חומרים מלבינים ושאר מרעין בישין. בררו בבתי הטבע השונים.

חיידקי השיניים לא צריכים להפחיד אתכם, אלא מזון ג'אנק פוד.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:שינייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה