נטורופתיה ורפואה טבעית

חומוס: הכל על הקטנייה שאתם רוצים לאכול

מה חשוב כל כך בערכים התזונתיים ש החומוס, עם מה כדאי לשלב אותו ומה עדיף להכין אותו בבית?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חומוס, או בשמו המדעי "חימצה", הוא מזון בריא, זול ונגיש.

החומוס עשיר בחומצות אמינו חיוניות, שהן בעצם אבני הבניין של החלבון. מערכת החיסון שלנו בנויה מחלבונים. כך הגוף יוצר נוגדנים לווירוסים ולנגיפים. ללא חלבונים - מערכת החיסון נחלשת.

בחומוס יש ברזל, מינרל חיוני למניעת עייפות וחולשה.

יש בו גם סיבים תזונתיים, שתורמים להסדרת העיכול ולשמירה על משקל, להפחתת כולסטרול ולוויסות רמות סוכר בדם. לגרגרי החומוס אינדקס גליקמי נמוך, מה שמונע קפיצות של סוכר בדם אחרי ארוחה, ולכן הוא טוב לסוכרתיים.

שילוב של חומוס בארוחה עם דגנים כמו אורז, כוסמת, גריסים ואפילו פיתה או לחם, מעלה את איכות החלבון. גם שילוב של וויטמין C מעלה את ספיגת המינרלים, לכן שילוב של חומוס עם ירקות הוא טוב.

בגרגרי חומוס יש מעט שמן, ושילוב מנצח בין חלבון איכותי לשפע של ויטמינים וסיבים תזונתיים. מרכיבים אלו משרים תחושת שובע לאורך זמן – מה שמתאים לאלו המבקשים לשמור על משקל תקין.

בתהליך הייצור של ממרחי החומוס התעשייתיים, מוסיפים שומן מזוכך ואפילו מוקשה. זוהי תוספת מיותרת, שמגדילה את כמות המוצר ומאריכה חיי מדף. בנוסף, חומוס קנוי מכיל חומרים מייצבים, משמרים ועוד, והוא ודאי לא בריא. כמות הקלוריות שבחומוס קנוי היא כמעט פי שניים מחומוס ביתי, שם אנו שולטים בכמות ובאיכות השומן.

אל תכניסו אבקת סודה לשתייה למי הבישול או ההשריה של החומוס. זה פוגע בחומצות האמינו, בוויטמינים ובמינרלים שבחומוס.

מה שטוב הוא, שהכנת חומוס ביתי ובריא היא תהליך קל. ניתן להשרות ולבשל כמות גדולה של חומוס, ולהקפיא מנות. כך ניתן להפשיר לפני השימוש בקלות, להכנת ממרח או להוספה למאכלים אחרים.

שלבו חומוס בתפריט היומי – הוסיפו לסלטים, העשירו מרקים, השתמשו בקמח חומוס כתחליף לביצה בקציצות ובפשטידות.

מי שצריך להיזהר עם חומוס הם אנשים עם מעי רגיז או רגיש. להם מומלץ להשרות את החומוס שתי יממות, או להנביט, ולצרוך כמויות קטנות. אפשר להעלות בהדרגה את הכמות, וכך להרגיל את הקיבה לעכל קטניות. מומלץ לאכול את החומוס בשעות הבוקר או הצהריים, ולא בערב, אז שמערכת העיכול חלשה יותר.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:חומוסתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה