חדשות בריאות

משרד הבריאות: מניין הנפטרים עלה ל-576

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הקשים עלה ל-358, מתוכם 100 מונשמים. במסיבת עיתונאים בבית החולים שערי צדק, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נעשים מאמצים להימנע מסגר כללי. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו: "בהתנהגות נכונה, אנחנו נדביר את המחלה"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי מחצות נפטרו שבעה חולי קורונה נוספים. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-576.

אתמול אובחנו 1,689 נדבקים חדשים בקורונה. נכון להערב, מספר החולים הפעילים עומד על 25,285, מתוכם 777 מאושפזים בבתי חולים. מאז אמש, עלה מספרם של החולים הקשים ב-13, והוא עומד על 358 – ביניהם 100 מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 142 חולים מוגדר בינוני. מתחילת ההתפרצות, אותרו 79,275 נדבקים בישראל, מתוכם החלימו 53,412.

מוקדם יותר היום, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בבית החולים שערי צדק בירושלים, יחד עם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו. במסיבת עיתונאים משותפת, הדגישו השניים כי נעשים מאמצים להימנע מסגר כללי. "קיבלנו אתמול בקבינט הקורונה פה אחד את ההמלצות של פרופ' גמזו", אמר נתניהו. "אין מדינה ברמת התחלואה הגבוהה שלנו שלא הטילה סגרים, אבל אנחנו ערים למצב הכלכלי-חברתי. אנחנו עושים מאמץ בשבוע-שבועיים הקרובים להוריד את התחלואה באמצעים אחרים". ראש הממשלה הבהיר, עם זאת, כי האופציה של הטלת סגר לא ירדה: "אנחנו עושים את כל הצעדים האפשריים להימנע מסגר, אבל ברור שאם יהיה צורך בכך – נעשה זאת".

פרופ' גמזו הוסיף, כי "החלטת הקבינט היא החלטה אמיצה מאוד. החלטה לטובת אזרחי מדינת ישראל, מתוך ההבנה לקשיים של החברה והכלכלה. זו לא החלטה טבעית. זה עול כבד, אחריות כבדה שכולנו לוקחים, אבל זה ניתן לביצוע. בסידור נכון, בפעולה נכונה ובהתנהגות נכונה, אנחנו נדביר את המחלה. יש לנו שבועיים לזה, זו כמעט הזדמנות אחרונה – בוא נעשה את זה ביחד".

נתניהו התייחס בדבריו לניסוי בחיסון נגד קורונה, שצפוי להתחיל במכון הביולוגי אחרי החגים, וסיפר על לוחות הזמנים הצפויים: "הולכים להיות שלושה שלבים – השלב הראשון יכלול ניסוי במאה בני אדם, השלב השני הוא ניסוי באלף אנשים, והשלב השלישי זה ניסוי ב-30 אלף – זו הדרישה הבין-לאומית. הניסוי עד אלף בני אדם יסתיים עד סוף השנה. במידה ונעבור את שני השלבים הראשונים ואת מבחן הבטיחות שצמוד להם – הניסוי ב-30 אלף יהיה עד סוף הרבעון הראשון של השנה הבאה". ראש הממשלה ציין, כי הנחה את המכון להתחיל בהקמת מפעל הייצור לחיסון, כדי שניתן יהיה להתחיל בייצור במידה והניסוי יוכתר בהצלחה.

נתניהו ופרופ' גמזו במסיבת העיתונאים (צילום: לע"מ)

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה