חדשות בארץ

האם ובתה שנדבקו בקורונה ואושפזו במצב קשה – שוחררו מבית החולים

מבית החולים אסותא, בו אושפזו השתיים, נמסר כי הבת שוחררה שלשום לביתה והאם צפויה להשתחרר בשעות הקרובות. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עלה ל-564. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "ההחלטה בנוגע להגבלות על התפילות בחגי תשרי תתקבל קרוב יותר לחגים"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:42)

בשורות טובות: בבית החולים אסותא באשדוד מסרו בצהריים (רביעי) על התאוששותן של האם ובתה בת ה-13, שנדבקו בקורונה ואושפזו במצב קשה. הבת שוחררה שלשום מבית החולים וחזרה לביתה, והאם צפויה להשתחרר מאשפוז בשעות הקרובות. במחלקת הקורונה של בית החולים מאושפזים כעת 19 מטופלים – ארבעה במצב קל, שלושה במצב בינוני והשאר במצב קשה.

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו בישראל 1,700 חולי קורונה חדשים. מאז אמש, נפטרו חמישה חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-564.

על פי הנתונים, 24,866 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 745 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 355 חולים מוגדר קשה, ביניהם 104 מונשמים. 135 חולים נמצאים במצב בינוני. מתחילת ההתפרצות אותרו 76,763 נדבקים, מתוכם החלימו 51,331.

ועדת החוקה של הכנסת התכנסה היום לדיון בהגבלות שהוטלו על בתי הכנסת בצל מגפת הקורונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהשתתף בישיבה, אמר כי "לאורך כל הדרך עולה השאלה על השוני בהנחיות בין מקומות שונים. אנחנו מנסים להגיע לקריטריון אחיד עד כמה שניתן. הקריטריון שמנחה אותנו הוא שבפנים הרבה יותר מסוכן מבחוץ, ולכן כל אפשרות לפעילות בחוץ עדיפה – בין אם זו תפילה או מסעדה".

אדלשטיין הדגיש, כי הציבור החרדי מקפיד ברובו על הכללים, אולם הוסיף: "זה לא סוד שכ-50% מהתחלואה היא בקרב הציבור החרדי והציבור הערבי. זה לא משפט מתנשא או גזעני, זה דגל אדום למדינה, כי התנאים הסוציו-אקונומיים הם כאלו שמספר הנפשות למטר מרובע לא מאפיין הרבה ציבורים נוספים, ורואים את זה בנתונים. עשר הרשויות האדומות בישראל שייכות לציבור החרדי או הערבי. יש גם ערים מעורבות אך גם בהן אלו השכונות. כשמסתכלים על הנתונים צריך לחשוב דווקא בדגש על חגי תשרי המתקרבים, איך לא גורמים לתופעות שליליות בעקבות הדברים הכי משמחים בלוח השנה".

שר הבריאות הביע בדבריו התנגדות ליציאה המונית של עשרות אלפי מתפללים לציון קברו של רבי נחמן מברסלב באומן: "אם נראה את אומן בממדים שהיו בשנים קודמות – זה יהיה אסון". הוא ציין, כי ההחלטה בנוגע להגבלות על התפילות בבתי הכנסת בחגי תשרי תתקבל בשלב מאוחר יותר, בתקווה שתחול ירידה ניכרת בשיעורי התחלואה: "במצב של 50 חולים ביום הסבירות להדבקה יורדת, ולכן נצטרך לקבל החלטה קרוב יותר לחגים".

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים אסותא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה