חדשות בארץ

נתניהו: "אין מקום לאלימות, להוריד את גובה הלהבות"

בתגובה להכאתם של מפגיני שמאל בתל אביב, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מצפה שהמשטרה תמצה את הדין עם האחראים. במקביל, הוא מתח ביקורת על ההתעלמות מהאיומים וההסתה נגדו: "מצפה מכולם לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בצהריים (רביעי) על הכאתם אמש של מפגיני שמאל ברחובות תל אביב במהלך הפגנה. "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה", כתב בפייסבוק. "אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו למיצג המחאה הפרובוקטיבי נגדו שהוצב הבוקר בכיכר רבין בתל אביב: "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח – המפורשים והמרומזים – נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב. לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום – לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים – התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך. אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית".

"אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא", הצהיר ראש הממשלה. "בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת – לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מיהר להגיב על דבריו של ראש הממשלה: "נתניהו, גמרנו לפחד ממך. כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להילחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור".

כזכור, מאות מפגיני שמאל השתתפו אמש בהפגנה של "הדגלים השחורים" בתל אביב נגד נתניהו והשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. ההפגנה החלה סמוך לביתו של אוחנה, ובהמשך חסמו המפגינים צירים ראשיים בעיר – בין השאר את איילון צפון, איילון דרום וצומת עזריאלי – וסירבו להישמע להנחיות השוטרים.

במהלך המחאה התפתחו עימותים בין המפגינים לקבוצה של פעילי ימין. מפגיני השמאל טענו, כי הותקפו על ידי פעילי הימין, בין היתר בבקבוקי זכוכית ובגז פלפל. בתיעודים מהזירה נראים מספר מפגינים כשהם זבים דם; חמישה מהם פונו לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב. בתום ההפגנה, סמוך לשעה 01:00 אחר חצות, נפתחו כל הרחובות לתנועה. ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר, ביניהם אחד שחשוד בזריקת אבן.

אנשי "הדגלים השחורים" מתחו ביקורת על המשטרה, על כך שלא ביצעה מעצרים בקרב פעילי הימין. מפקד מרחב יפתח, ניצב-משנה חיים בובליל, אמר בצהריים בתגובה כי "הייתה שם קטטה אלימה, כולנו חכמים בדיעבד". בריאיון לכאן ב', ציין בובליל כי נעשים מאמצים לאתר את כל המעורבים: "לא בטוח שהם מהצד הזה או השני. לשני הצדדים יש חלק בתגרה".

בתגובה רשמית של המשטרה לטענות המפגינים, שפורסמה מוקדם יותר, נאמר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, בין שהיא מופנית כלפי אזרחים ובין שהיא מופנית כלפי שוטרים. אמש התקיימו ברחבי העיר תל אביב תהלוכות רבות, שלא תואמו עם המשטרה מראש. באחד המוקדים זיהו כוחות המשטרה קטטה שהתפתחה במקום, ועצרו חשוד אחד בגין השלכת אבן, והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית המשפט. המשטרה פתחה בבדיקת האירועים השונים, כשחוקרי המשטרה אוספים את כלל החומרים הקשורים לאירועי האלימות שהיו אמש, ובכוונת המשטרה לפעול בהתאם נגד המעורבים".

תגיות:הסתהאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה