חדשות בריאות

משרד הבריאות: 317 חולים במצב קשה, מניין הנפטרים עלה ל-473

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מצבם של 317 חולים מוגדר קשה, ומספר המונשמים עלה ל-104. מניין החולים הפעילים עומד על 35,076. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מינה צוות רפואי שיסייע לו במאבק בנגיף

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 1,039 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר בירידה משמעותית, זה היום השני ברציפות, במספר הנדבקים המאומתים החדשים, אולם ירידה זו מיוחסת לירידה החדה במספר הבדיקות, שהסתכם ב– 12,119 בלבד. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך להיות גבוה – כ-8.5%.

במהלך הלילה נפטרו חמישה חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-473. מספר החולים הפעילים עלה ל-35,076, מתוכם 739 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 317 חולים מוגדר קשה, ומספר המונשמים עלה ל-104. מצבם של 179 חולים מוגדר בינוני. מתחילת ההתפרצות אובחנו בישראל 62,626 נדבקים, מתוכם החלימו 27,077.

פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו, הודיע אמש על מינוי צוות רפואי שיסייע לו במאבק בנגיף. רשימת הרופאים שיצטרפו לגמזו כוללת את פרופ' עידית מטות,  מנהלת מערך ההרדמה בבית החולים איכילוב, שמתחה בעבר ביקורת קשה על התנהלותו של משרד הבריאות בהתמודדות מול הקורונה. רופאים נוספים בצוות הם: ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא; ד"ר הדר אלעד, ראש אגף רפואה קהילתית במשרד הבריאות; פרופ' פייר זינגר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ והמכון לחקר התזונה בבית החולים בילינסון; פרופ' סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה; וגילה היימס, מנהלת מערך הסיעוד בבית החולים רמב"ם.

בכתב המינוי של הצוות, ציין גמזו כי "במסגרת הלוחמה בתחלואת הקורונה, אחד היעדים המרכזיים הוא למנוע אי ספיקה של מערכת הבריאות – בקהילה ובבתי החולים. אי ספיקה איננה רק מספרים של חולים או חולים קשים, הוא אופן עמידת הצוות הרפואי, חוסן הארגונים לכלל פעילות הרפואה לרבות שגרת הרפואה. במסגרת אחריותכם, עליכם לשדר פעמיים בשבוע דו"ח המתאר את הברומטר של המצב, תוך ציון הרגע שבו המערכת מתקרבת (שבועיים מראש) לאי ספיקה".

בתוך כך, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, מונה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לכהן כחבר בוועדה מקצועית מייעצת למיגור ומניעת התפשטות מגפת הקורונה במגזר הערבי. פרופ' לוי ציין בכתב המינוי, כי הוחלט על הקמת הוועדה לאור העלייה בהתפשטות הקורונה במגזר הערבי, ומתוך הבנה שהמחלה פוגעת במרקם החיים הבריאותי והחברתי גם יחד.

מטרות הוועדה הן לייעץ ולתת פתרונות בהתאם לנתונים ולמפת התפשטות המחלה בחברה הערבית, להכין ניירות עמדה ותוכנית פעולה לעבודה אל מול האוכלוסייה הערבית בתחומים שונים, וכן לקבוע וליישם תוכנית התערבות מסודרת בשיתוף כלל הגורמים בחברה הערבית. הוועדה תפעל באופן ישיר מול מנהלת האגף לתכנון מדיניות במשרד הבריאות, ד"ר שלומית אבני.

ד"ר ברהום הודה למנכ"ל משרד הבריאות על המינוי: "בכוונתי לעשות ככל שביכולתי, יחד עם שאר חברי הוועדה, כדי לסייע ביישום דרכי התערבות מיידיות לשם מניעת התפשטות נגיף הקורונה בחברה הערבית, בתיאום עם משרד הבריאות ובהנחייתו".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה