חדשות בארץ

נתניהו נגד מנדלבליט: איבד כל רסן, החליט להפיל את רה"מ בכל מחיר

הוועדה קבעה בתחילת החודש כי יתר הסכום שקיבל ממקורבו ואשר שימש להגנתה המשפטית של רעייתו בתיק המעונות, אינו נדרש להשבה, שכן היא איננה חברת ממשלה. מנדלבליט הודיע לבג"ץ כי על ועדת ההיתרים לבחון האם מאות אלפי הדולרים שוהעברו אינם למעשה טובת הנאה ישירה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שנהנה מתמיכה כספית במשפט של רעייתו

נתניהו ומנדלבליט בישיבת הממשלה, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט בישיבת הממשלה, ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט אמר היום (ראשון) לבג"ץ כי על ועדת ההיתרים לבחון האם מאות אלפי הדולרים שהעביר נתן מיליקובסקי לטובת ייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, אינם למעשה טובת הנאה ישירה לראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, אחרי  שבתחילת החודש קבעה הוועדה שעל נתניהו להשיב 30 אלף דולר מתוך 300 אלף דולר שקיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי, בטענה כי 270 אלף דולר נוצלו לטובת הגנתה המשפטית של רעייתו. בתנועה לאיכות השלטון הגישו עתירה לבג"ץ נגד החלטת הוועדה, ודרשו מראש הממשלה להשיב את כל הסכום בנימוק כי מתנה לרעיית ראש הממשלה כמוה כמתנה לנתניהו עצמו.

מקורביו של ראש הממשלה מסרו בעקבות החלטת מנדלבליט כי החלטתו למנוע מנתניהו מימון הגנתו המשפטית מהווה ניסיון "לעקוף את החלטת 11 שופטי בג"צ ואת חוק יסוד הממשלה באמצעות 'מסמך ניגוד העניינים' שממליץ לשלול מראש הממשלה סמכויות בסיסיות ו'לשתק' אותו, וכעת הוא פועל בחוסר סמכות כדי להפוך את החלטת ועדת ההיתרים בעניין ההגנה המשפטית של רעייתו". לדבריהם, "היועמ"ש איבד כל רסן. הוא החליט להפיל את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים".

מנדלבליט אמר בחוות דעתו החדשה לבג"ץ כי בכל הנוגע לסכום של 270 אלף דולר, ששולם לפי הנטען לסיוע בהגנתה המשפטית של רעיית ראש הממשלה, הרי שבמקרה מסוג זה "נכון היה כי ועדת ההיתרים תבחן תחילה אם לגוף הדברים מדובר בטובת הנאה הניתנת למעשה בעקיפין לראש הממשלה עצמו". היועץ תלה את חוות דעתו בלשון החוק שלפיו "שר לא יקבל שכר או טובת הנאה", אולם "אין פירושו של דבר שרק טובת הנאה הניתנת במישרין לשר, ובענייננו – ראש הממשלה – היא כזאת הטעונה היתר. לא מן הנמנע כי טובת הנאה הניתנת לבן זוגו של שר, או אדם אחר הסמוך על שולחנו, יכול שתהיה כזאת אשר במהותה היא טובת הנאה הניתנת לשר".

הוועדה קבעה בתחילת החודש כי מתוך 300 אלף דולר שקיבל נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי הוא יידרש להשיב מיידית 30 אלף דולר ששימשו להגנתו המשפטית. עם זאת, יתר הסכום, ששימש להגנתה המשפטית של רעייתו בתיק המעונות, אינו נדרש להשבה, שכן היא איננה חברת ממשלה. "גב' נתניהו איננה חברת ממשלה ועל כן כלל 6 ל'כללי אשר' אינו חל עליה", נכתב.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה לנחלטת מנדלבליט כי "מתן 'מתנה' בשווי כמעט מיליון שקל לרעיית ראש הממשלה היא מתנה לראש הממשלה עצמו". עוד נכתב כי "צר לנו שהוועדה בחרה שלא לרדת לעמקם של דברים, ואפשרה למעשה פרקטיקה של הענקת מתנות לשר בדרך של הענקת מתנות לרעייתו".

נתניהו האשים בחודש שעבר את מנדלבליט ב"הפיכה שלטונית", לאחר שהתנגד למימון הגנתו המשפטית בידי מקורבו. "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה", כתב נתניהו ברשתות החברתיות, "באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה