נטורופתיה ורפואה טבעית

הצמחים שיעזרו לכם לחזק את הלב

מה עושה נוגד החמצון Q-10, ואיך מסייע צמח העוזרר לחיזוק הלב?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קו-אנזים Q10 הוא נוגד חמצון דמוי ויטמין, המיוצר בגוף. הוא מצוי בכל תא בגוף ומעורב בייצור אנרגיה בתאים.

יש ממצאים מחקריים משמעותיים, המראים כי נטילת תוסף עשויה להביא לשיפור של ממש במצבים של חולי לב.

חומר זה הוא מקבוצה של חומרים הקשורים לתהליכים של ייצור אנרגיה בתא. הלב - שהוא שריר שעובד כל הזמן, וחלילה אם יפסיק לעבוד אפילו לרגע - זקוק לכמויות גדולות של Q10 בהשוואה לאיברים אחרים בגוף. זאת הסיבה שריכוזי ה-Q10 שנמצא באופן טבעי בגוף גבוהים יותר בלב. כאשר חלה ירידה בריכוזי ה-Q10 בגוף, מי שמרגיש זאת - הוא הלב.

אחרי גיל 35 חלה ירידה איטית בשיעורי ה-Q10 בגוף. לכן יש חשיבות לנטילת Q10 כתוסף, ובעיקר בקרב חולי לב בשיקום אחר אירועי לב. הקו-אנזים מסייע בהורדת לחץ דם גבוה, משפר זרימת דם ואספקת חמצן לשריר הלב. Q10 הוא נוגד חמצון חזק, והוא נלחם ברדיקלים החופשיים שנמצאים בגופנו. כמו כן הוכח כי תוספת זו תורמת גם להגנה מפני התפתחות של חסימת כלי הדם של הלב. היא אף מסייעת לריפוי דלקות חניכיים ומונעת דימומים, וכן מחזקת את מערכת החיסון.

המינון המומלץ הוא בין 60 ל- 100 מ"ג ביום, לחולי לב רצוי ליטול 100 מ"ג. כמובן, אלו הנוטלים תרופות מרשם צריכים להיוועץ ברופא המטפל.

ישנו צמח מרפא נוסף היעיל ומסייע לחיזוק הלב, והוא העוזרר.

העוזרר משמש כקרדיו-טוניק, כמוריד לחץ דם, כמשתן וכמרגיע. יש לו השפעה ייחודית על הקשר שבין מערכת העצבים ובין מערכת הלב וכלי הדם. הוא פועל לשיפור זרימת הדם בעורקים הכליליים, ומזין את הלב. שילוב פעילויות רפואיות אלו מתווה אותו לטיפול בבעיות קרדיו-וסקולריות, לרבות יתר לחץ דם, מחלת לב כלילית וטרשת עורקים. העוזרר נמצא יעיל לטיפול ביתר לחץ דם. במחקר קליני מבוקר נצפתה ירידה משמעותית הן בלחץ דם הדיאסטולי והן בסיסטולי, לאחר שימוש בעוזרר.

העוזרר פועל להרחבת עורקים כליליים, וכך לחץ הדם יורד לרמה מאוזנת. במספר מחקרים נוספים נמצא שלעוזרר השפעה בטיפול בשלבים הראשונים של אי ספיקת לב, תעוקת לב והפרעות קלות בקצב הלב. כמו כן, יש לו יכולת של הפחתת שומנים בדם. הוא אף פועל כנוגד חמצון, לבלימת תהליכים טרשתיים בכלי הדם. ניתן לשתות את העוזרר כחליטה, או בתמצית נוזלית – טנקטורה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:לבבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה