חדשות בארץ

בעקבות הפרת התקנות, עיריית בני ברק סגרה את בית הכנסת הגדול

לפי הודעת העירייה, בסיור הוועדה ההלכתית-רפואית בתחילת השבוע נודע כי מתחם בית הכנסת מתנהל בניגוד להנחיות ללא נאמן קורונה, "כאשר הוראות הבטיחות אינן מיושמות בשטח". לטענת העירייה, גבאי בית הכנסת קיבלו ארכה של 48 שעות לתיקון הליקויים והקפדה על הנהלים לפני נקיטת "צעדים משמעותיים" על ידי רשויות האכיפה

בית הכנסת הגדול בבני ברק (צילום: אבישי טייכר, ויקיפדיה)בית הכנסת הגדול בבני ברק (צילום: אבישי טייכר, ויקיפדיה)
אא

עיריית בני ברק הודיעה היום (רביעי) על סגירת בית הכנסת הגדול בעיר, זאת בעקבות מה שהגדירה "הפרות חוזרות ונשנות" של התקנות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה. בעירייה האשימו את גבאי בית הכנסת הוותיק, שקיבלו קודם לכן ארכה בת 48 שעות לתיקון הליקויים, אולם בביקור פתע הבוקר התברר כי "דבר לא נעשה כדי לתקן את הליקויים מסכני הבריאות". הנתונים הובאו לידי הוועדה ההלכתית-רפואית של העיר, שביקשה מהמשטרה לסגור את המקום.

לפי הודעת העירייה, בסיור הוועדה ההלכתית-רפואית בתחילת השבוע נודע כי מתחם בית הכנסת מתנהל בניגוד להנחיות ללא נאמן קורונה, "כאשר הוראות הבטיחות אינן מיושמות בשטח". לטענת העירייה, גבאי בית הכנסת קיבלו ארכה של 48 שעות לתיקון הליקויים והקפדה על הנהלים לפני נקיטת "צעדים משמעותיים" על ידי רשויות האכיפה. "בני ברק נלחמת על שלום תושביה במטרה לבלום את היקפי התחלואה בעיר ודורשת קיום מלא של החוק וההנחיות למניעת קורונה", נמסר. "לאחר שבבית הכנסת הגדול בעיר הפרו שוב ושוב את הנחיות הקורונה, ואחרי שניתנה אזהרה לאחראי על המתחם, המשטרה והשיטור העירוני נאלצו לסגור את המקום".

שר הבריאות בסיור בעיר עם רובינשטיין, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)שר הבריאות בסיור בעיר עם רובינשטיין, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)

עוד נמסר כי הוועדה "מצרה על מעשיהם של יחידים, המסכנים חיי נפשות רבות באצטלה של קדושה, שאין מאחוריה אלא זילות כאובה בחיי אדם ואפס הפנמה של הקרב על פיקוח נפש והצלת חייהם של 210,000 תושבי העיר".

בחוש שעבר הודיעה עיריית בני ברק כי בתום ישיבת חירום ממושכת בלשכת ראש העיר אברהם רובינשטיין הוחלט על נקיטת שורת צעדים מחמירים, זאת, "לאור נתוני התחלואה בקהילות השונות וקצב התחלואה הגובר והמדאיג בעיר". בין הצעדים, שיינקטו באופן מיידי, תגבור האכיפה נגד מפרי הנחיות משרד הבריאות בכל רחבי העיר ובכל ריכוזי ההתקהלויות, אולמות השמחה ובתי הכנסת. לפי העירייה, תתוגבר האכיפה במרחב הציבורי "ללא יוצא מן הכלל" ו"באופן משמעותי".

תגיות:בני ברקבית הכנסת הגדולקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה