חדשות בריאות

משרד הבריאות הודיע על קיצור תקופת הבידוד לחולי קורונה

בהתאם להמלצת ארגון הבריאות העולמי, ובעקבות ידע עדכני שהצטבר בעולם על הנגיף, הודיע משרד הבריאות על שינוי בהגדרות ההחלמה של חולי קורונה, כך שתקופת הבידוד תקוצר בחלק מהמקרים

חדר בידוד בבית החולים שיבא, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)חדר בידוד בבית החולים שיבא, תמונת ארכיון (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:16)

משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) על שינוי בהנחיות בנוגע למשך הזמן בו חולי קורונה מאומתים נדרשים להישאר בבידוד, כך שתקופת ההחלמה והיציאה מבידוד תתקצר במקרים מסוימים.

על פי ההנחיות החדשות, במקרים תסמיניים אימץ משרד הבריאות את המלצת ארגון הבריאות העולמי, לפיה הזמן המינימלי להחלמה יהיה 13 ימים לפחות מתחילת התסמינים – 10 ימים מהופעתם הראשונית ועוד 3 ימים ללא תסמינים (חום ותסמינים נשימתיים). בסמכותו של רופא לאשר החלמה, ואין צורך לשם כך בבדיקת קורונה נוספת.

במקרים בהם החולה סובל מתסמינים, אולם לא ניתן לקבוע בוודאות את מועד תחילתם – חולה יוגדר כמחלים לאחר 10 ימים מקבלת התוצאה החיובית של הבדיקה, ובתנאי שחלפו 3 ימים לפחות מתום התסמינים. גם במקרה זה אין צורך בבדיקת קורונה נוספת, ובסמכות רופא לאשר החלמה.

במקרים של חולים שאינם סובלים מתסמינים, אומצה המלצת ארגון הבריאות העולמי, לפיה חולה ייחשב כמחלים אם עברו 10 ימים מיום קבלת התוצאה החיובית, בכפוף לאישור רופא.

במכתב ההנחיות, שהוציאה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, הוסבר כי השינוי בנהלים נובע מהידע העדכני שהצטבר בעולם על הנגיף, לפיו הסיכון להידבק מחולה אחרי 9 ימים מתחילת התסמינים הינו נמוך. בכך ישראל 'מיישרת קו' עם ארגונים בין-לאומיים, שעדכנו את המלצותיהם למשך הבידוד של מקרה קורונה מאומת.

במשרד הבריאות הדגישו, כי "קיצור תקופת הבידוד של החולה והגדרתו כמחלים יתבצעו על ידי רופא בלבד, על פי נתונים שונים, כמפורט בהוראת המנהל, ויביאו להגדרת החלמה מהירה יותר ולחיסכון מובהק בכמות בדיקות ההחלמה הנדרשת". בהמשך הבהירו, כי תקופת הבידוד לנדרשי בידוד עקב חשיפה לחולה או חזרה מחו"ל לא השתנתה, ועומדת עדיין על 14 ימים מלאים. 

מוקדם יותר הבוקר, מסר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה כי אתמול אובחנו 1,971 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה – שיא שלילי חדש במספר המאומתים החדשים ליממה. מספר החולים הפעילים עומד על 31,011, מתוכם 257 במצב קשה. חולה נוסף נפטר כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה ל-425.

תגיות:משרד הבריאותבידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה