חדשות בריאות

שיא שלילי: קרוב ל-2,000 נדבקים חדשים ביממה; מניין הנפטרים עלה ל-430

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,977 נדבקים חדשים, ומספר החולים הפעילים עלה ל-31,313. מצבם של 259 חולים מוגדר קשה. סגן שר הבריאות, יואב קיש: "עושים הכל כדי להימנע מסגר מלא"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:00)

משרד הבריאות מסר הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 1,977 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר בשיא שלילי חדש במספר המאומתים החדשים ליממה. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך להיות גבוה – כ- 7.7%. מאז העדכון האחרון אמש, נפטרו שישה חולים נוספים מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-430. 

נכון לשעה 10:21, מספר החולים הפעילים עומד על 31,313, מתוכם 663 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 259 חולים מוגדר קשה, ביניהם 82 המחוברים למכונות הנשמה. 128 חולים נמצאים במצב בינוני.

עוד עולה מהנתונים, כי אתמול נרשמה עלייה במספר בדיקות הקורונה, לאחר קרוב לשבוע של מגמת ירידה; בסך הכל התקבלו תוצאותיהם של 29,079 בדיקות. 

על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, ירושלים ממשיכה להוביל את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם נתון של 1,794 נדבקים מאומתים. בבני ברק התגלו בפרק זמן זה 962 מקרי הידבקות חדשים, בביתר עילית 487, בתל אביב-יפו 467 ובבית שמש 414.

בירת ישראל מובילה גם את רשימת החולים הפעילים. נכון לעכשיו, נמצאים בה 4,651 חולים פעילים, בבני ברק 2,334, בתל אביב-יפו 2,017, באשדוד 1,122 ובביתר עילית 1,121.

(דוח מרכז המידע)(דוח מרכז המידע)

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר הבוקר כי מושקעים מאמצים רבים כדי להימנע מהטלת סגר מלא. "כרגע עוד לא יודעים", אמר בריאיון לכאן ב'. "אנחנו בוחנים את הכל כל הזמן, מגיבים ופועלים בהתאם לנתונים שמתקבלים. זו בוודאי אופציה, אבל עושים הכל כדי להימנע מלהגיע לדבר הזה".

קיש מתח בדבריו ביקורת על חברי ועדת הקורונה, שביטלו אתמול את החלטת הממשלה לסגור את המסעדות ודורשים לפתוח את חדרי הכושר: "המטרה שלנו היא להקטין את המגעים עם מינימום פגיעה כלכלית. הכי קל לבוא ולהגיד 'שחררתי את חדרי הכושר'. זה פשוט פופוליזם זול".

ראש צוות המומחים מאוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' דב שורץ, קרא אמש לממשלה להטיל "סגר כמעט מלא", כהגדרתו: "אני קורא לראש הממשלה, לראש הממשלה החלופי וליו"ר ועדת הקורונה של הכנסת – תתעשתו, אנחנו כפסע מקטסטרופה".

פרופ' שורץ, לשעבר המדען הראשי של הקריה למחקר גרעיני (קמ"ג), הסביר את דבריו: "אנחנו בישורת האחרונה, והתוצאות האחרונות מצביעות על כך שאנחנו ממשיכים לדהור לעבר התהום, שבה לא נוכל להימנע מהגעה למצב בו מערכת ההנשמה של חולי הקורונה תגיע לתפוסה מירבית ורופאים יצטרכו להחליט מי להנשמה ומי למוות".

"מרחק העצירה שלנו, גם במצב בו מיידית נפעיל סגר מלא, הוא כשלושה שבועות", הבהיר שורץ. "זה גם הזמן שייקח להגיע לתפוסה מירבית. כבר שרפנו את כל הימים הרזרביים בגלל כל העיסוק הפוליטי, הוועדות והדיונים האינסופיים על מסעדות, חדרי כושר, בריכות ומקוואות".

לדברי שורץ, הדרך היחידה לפני סגר מלא הינה הפעלת "סגר כמעט מלא", כלומר: "סגר כללי שמשחררים ממנו רק דברים חיוניים למשק, ושהוכח שעובדים היטב בגל הראשון. בית ספר של הקיץ – לימוד בקפסולות של הגנים וכיתות א-ג בלבד; יציאה לעבודה בחמשת ימי השבוע תוך קיום סגר בסוף השבוע (שישי בוקר – ראשון בוקר) ובכל ערבי השבוע; בידוד מרצון של כל האזרחים הוותיקים וקבוצות הסיכון".

"ביחס לכל שאר הדברים, חייבים לנהוג בכלל ההפוך לזה שוועדת הכנסת נקטה – אם אין הוכחה שהדבר לא מזיק, לא לקיימו!", הזהיר שורץ, והוסיף: "לכן: לא בריכות, לא מסעדות, לא בתי כנסת ולא חדרי כושר".

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה