חדשות בריאות

יותר מ-30,000 חולים פעילים; פרופ’ ברבש מונה לפרויקטור הקורונה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד על 30,488, מתוכם 256 במצב קשה. ארבעה חולים נוספים נפטרו מחצות הלילה. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, מונה לפרויקטור הקורונה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מניין חולי הקורונה הפעילים בישראל חצה הערב (שלישי), לראשונה מאז פרוץ המגפה, את רף ה-30,000. על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 18:44, מחצות הלילה אובחנו 1,203 נדבקים חדשים, ומספר החולים הפעילים עלה ל-30,488. שיעור הבדיקות החיוביות, נכון לשעה זו, עומד על 8%.

עוד עולה מהנתונים, כי 673 חולים מאושפזים בבתי חולים, מתוכם 256 חולים שמצבם מוגדר קשה. 77 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז חצות נפטרו ארבעה בני אדם נוספים, ובכך עלה מספר הנפטרים ל-424. מאז תחילת ההתפרצות אובחנו 53,559 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 22,647.

מוקדם יותר הערב דווח, כי פרופ' גבי ברבש מונה לפרויקטור הקורונה, שבועיים לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע על כוונתו "מנהל מיוחד למערכה" נגד המגפה. ברבש אמור להיכנס כבר היום לתפקיד באופן רשמי, אולם בשלב זה לא ידוע מהן הסמכויות שיקבל לידיו.

בתוך כך, ראש צוות המומחים מאוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' דב שורץ, קרא הערב לממשלה להטיל "סגר כמעט מלא", כהגדרתו: "אני קורא לראש הממשלה, לראש הממשלה החלופי וליו"ר ועדת הקורונה של הכנסת – תתעשתו, אנחנו כפסע מקטסטרופה".

פרופ' שורץ, לשעבר המדען הראשי של הקריה למחקר גרעיני (קמ"ג), הסביר את דבריו: "אנחנו בישורת האחרונה, והתוצאות האחרונות מצביעות על כך שאנחנו ממשיכים לדהור לעבר התהום, שבה לא נוכל להימנע מהגעה למצב בו מערכת ההנשמה של חולי הקורונה תגיע לתפוסה מירבית ורופאים יצטרכו להחליט מי להנשמה ומי למוות".

"מרחק העצירה שלנו, גם במצב בו מיידית נפעיל סגר מלא, הוא כשלושה שבועות", הבהיר שורץ. "זה גם הזמן שייקח להגיע לתפוסה מירבית. כבר שרפנו את כל הימים הרזרביים בגלל כל העיסוק הפוליטי, הוועדות והדיונים האינסופיים על מסעדות, חדרי כושר, בריכות ומקוואות".

לדברי שורץ, הדרך היחידה לפני סגר מלא הינה הפעלת "סגר כמעט מלא", כלומר: "סגר כללי שמשחררים ממנו רק דברים חיוניים למשק, ושהוכח שעובדים היטב בגל הראשון. בית ספר של הקיץ – לימוד בקפסולות של הגנים וכיתות א-ג בלבד; יציאה לעבודה בחמשת ימי השבוע תוך קיום סגר בסוף השבוע (שישי בוקר – ראשון בוקר) ובכל ערבי השבוע; בידוד מרצון של כל האזרחים הוותיקים וקבוצות הסיכון".

"ביחס לכל שאר הדברים, חייבים לנהוג בכלל ההפוך לזה שוועדת הכנסת נקטה – אם אין הוכחה שהדבר לא מזיק, לא לקיימו!", הזהיר שורץ, והוסיף: "לכן: לא בריכות, לא מסעדות, לא בתי כנסת ולא חדרי כושר".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' גבי ברבש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה