חדשות בארץ

מסתמן: אין סגר בסופ"ש הקרוב

הייעוץ המשפטי של הכנסת עורך דיונים בנוגע לנוסח החקיקה הסופי, מתוך מטרה להכין את הקואליציה לאשר את החוק בשלוש קריאות כבר ביום שני, כך שהסגר יחול רק מסוף השבע הבא

נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, בתחילת החודש (צילום: עמית שאבי)נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, בתחילת החודש (צילום: עמית שאבי)
אא

הסגר בסופי שבוע שהממשלה מתכוונת לאשר הערב (חמישי) לא צפוי לכלול את הסופ"ש הקרוב, אלא רק מהבא – כך עולה משיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, ממנו ביקש להיערך לאישור מואץ של חקיקה בכנסת כבר בתחילת השבוע, מה שיאפשר להטיל את הסגר רק מסוף השבוע הבא. הייעוץ המשפטי של הכנסת עורך דיונים בנוגע לנוסח החקיקה הסופי, מתוך מטרה להכין את הקואליציה לאשר את החוק בשלוש קריאות ביום שני.

נתניהו הבהיר לאשר את נחיצות קידום החוק בהקדם, שכן לטענתו אם קצב התחלואה ימשיך בקצב הנוכחי, עלולים להגיע למצב של 20 חולים קשים חדשים בכל יום. זאת, אחרי שאמר בפתח דיון החירום אחר הצהריים כי הוא נועד "לעשות צעדי ביניים למנוע סגר כללי לאור הקפיצה הענקית בתחלואה לכ-1,800 איש והכפלה של חולים הקשים כל שבעה ימים".

בשעה 20:30 תתכנס הממשלה לאשר את ההחלטות שעלו בדיון, לפיהן יוטלו מגבלות נוספות על הפעילות במשק ועל חופש התנועה בניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. השרים יתבקשו לאשר המלצות שסוכמו בישיבת שרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהשתתפות ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי: הגבלת תנועה בסוף השבוע, איסור התקהלויות של יותר מעשרה בני אדם, והגבלת פעילות מסעדות למשלוחים בלבד. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי ההמלצות אושרו בישיבת השרים פה אחד.

הסגר ברמלה (צילום: פלאש 90)הסגר ברמלה (צילום: פלאש 90)

בנוסף, הממשלה תבחן סגירת כל מוסדות הלימוד, ההוראה וההשכלה מכל הסוגים; סגירת תרבות הפנאי, סטודיו ומכוני כושר; צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה, שיירדו לנוכחות של 50%; פעילות אוטובוסים תרד ל-50%; והגבלות על אוכלוסיות בסיכון במקביל לפרויקט לאומי. למרות שהישיבה עסקה בהגבלות הנוגעות לתחום משרדו,  שר החינוך יואב גלנט לא השתתף בישיבה ובמשרד לא הכירו את הנושא.

בוועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית תקפו את כוונת הממשלה להחיל סגר בסופי שבוע או מניעת גישה לשטחים פתוחים והודיעו שהחלטה כזאת, אם תתקבל, "נעדרת היגיון אפידמיולוגי". הרופאים הסבירו כי על מנת לשמור על אמון הציבור ועל בריאות הציבור קבלת ההחלטות מוכרחת להתנהל בשקיפות, באופן מתוכנן, "על בסיס היגיון אפידמיולוגי ונתונים ולא על בסיס שיקולים פוליטיים". לדבריהם, ישנן אסטרטגיות חלופיות בבריאות הציבור שיאפשרו התמודדות טובה הרבה יותר עם המגפה, על כל השלכותיה, "באופן שנוכל לשמור על בריאות הציבור בהסתכלות רחבה ולאורך זמן".

תגיות:סגרקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה