חדשות בריאות

עם התפשטותה של המגיפה: 10 הוראות מחברי הבד"ץ

להתחזק בתורה, תפילה וגמילות חסדים, לומר בכל יום חמישה פרקי תהילים, להוסיף את תפילת "אבינו מלכנו", לשמור על כל כללי הזהירות: 10 הוראות של חברי הבד"ץ העדה החרדית

  • כ"ג תמוז התש"פ
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

עם התפשטותה של מחלת הקורונה, פרסמו חברי בד"ץ ה'עדה החרדית' מכתב מיוחד, ובו הם קוראים לעם ישראל להתחזק ב-3 עמודי העולם: תורה, תפילה וגמילות חסדים. במכתבם, מבקשים הרבנים להיזהר מאוד מביטול תורה, לעורר רחמי שמים בלב נשבר, להוסיף מדי יום אמירת 5 פרקי תהילים, תפילת "אבינו מלכנו", פיטום הקטורת בכוונה ו-100 ברכות מדי יום בכוונה הראויה.

על המכתב חתמו הגאב"ד הרב יצחק טוביה וייס והראב"ד הרב משה שטרנבוך, יחד עם חברי ה'בד"ץ' העדה החרדית. כה לשון המכתב:

1. "שוב זעקת בני ישראל החולים ודווים באה אלינו, מאימת וסכנת המכה המהלכת שהתגברה שוב ה' ישמור, וזקוקים לרחמי שמים המרובים לרפואת חולי ישראל ועל הבריאים שלא יחלו, ועל פרנסתם שיתברכו בעת אשר נשבר מטה לחמם של רבים בצוק העיתים הללו.

2. "מן השמים מעוררים אותנו לתשובה ותיקון המעשים, ואינם אלא קול קורא לשוב אל ה' יתברך באמת ובלב תמים, ולא ללכת שולל אחרי משאות שווא ומדוחים האומרים מקרה הוא, כי הוא דרך אכזרי כדברי הרמב"ם.

3. "והאמת עד לעצמו שתפילות ישראל עשו רושם, וברוך הוא יתברך שמו, אשר לא עזב חסדו ואמיתו, ושם נפשנו בחיים, כה יתן וכה יוסיף.

4. במרכז מכתבם קובעים הדיינים כי יש להתחזק בתורה, בתפילה ובגמילות חסד: "אולם לעת כזאת חובה עלינו לחזור ולהתחזק ב-3 עמודי העולם, ובפרט בעמוד התורה המקיים את העולם, להשגיח בעינא פקיחא על סדרי לימודם של תשב"ר, בחורי הישיבות ואברכי הכוללים הי"ו, ושלא לבטל חלילה מלימודיהם.

5. הדיינים מתייחסים לתקופת 'בין הזמנים' הקרבה, ומבקשים להיזהר מאוד מביטול תורה: "במיוחד בהתקרב המועד בו יוצאים רבים להפסקה הנקראת חופש או בין הזמנים... צריכים להיזהר במשנה זהירות שלא לבטל ח"ו תורה מישראל".

6. עוד מתייחסים הדיינים למצבם הרוחני של בחורי הישיבות, בשל סגירתן של ישיבות רבות בעת הגל הראשון, ואף כעת: "בפרט בשנה זו אשר כבר התבטלו רבות, ומה כואב הלב אשר בתקופה של כמה חודשים באין סדרי לימודים ורבים חללים נפלו ותשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות באין מסגרת וסדר היום".

7. רבני הבד"ץ קוראים לעם ישראל לומר בכל יום חמשה פרקי תהלים, על מנת לעורר רחמי שמים ולרפואת כל החולים: "ולעורר רחמי שמים המרובים בתפלה ותחנונים בלב נשבר לשפוך שיח לפני בורא עולם ישוב ירחמנו ויסיר מעלינו כל נגע ומחלה לרפואת חולי ישראל והתמדת בריאותם של אחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותם, יאמרו בכל יום חמשה פרקי תהילים אחרי התפילה: י"ג, כ', קכ"א, ק"ל קמ"ב".

8. עוד מציינים הרבנים "להשתדל להוסיף את תפילת "אבינו מלכנו", לכל הפחות בימי שני וחמישי, ובערב ראש חודש אב, וכן את סדר פיטום הקטורת בכוונה, ולהקפיד על אמירת מאה ברכות בכל יום בכוונה הראויה, ותשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה.

9. הרבנים מתייחסים לחשיבות השמירה על גדרי הצניעות: "כמו כן חובה קדושה להתחזק בשמירת גדרי הצניעות והקדושה אשר ירדו פלאים רח"ל, לחזק את בדקי בתינו שלא יעלה עליהם פורץ בדמותם של הכלים הטכנולוגיים המכלים מנפש ועד בשר, ואף גם זאת להתחזק באמונה שלימה בבורא ומנהיג העושה ויעשה לכל המעשים ולא לשים מבטחינו בזרוע בשר אשר לא יועיל ולא יושיע".

10. בסיום מכתבם מזכירים הרבנים את החובה להיזהר, ולהקפיד על כל כללי משרד הבריאות: "וכמובן שיש להיזהר שלא להיות גרמא בנזקין לעצמו או לאחרים חלילה".

 

איך מתמודדים באמונה עם משבר הקורונה? איך אפשר להתחזק מתוך הניסיון? הרב זמיר כהן מאיר את תקופת הקורונה במבט רוחני ומעצים:  

 

תגיות:הבד"ץ העדה החרדיתנגיף הקורונההתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה