חדשות בריאות

שיא מפחיד: 1,585 חולי קורונה חדשים ביממה

ביממה האחרונה נוספו 1,585 חולי קורונה מאומתים. מניין הקורבנות עלה ל-350

  • י"ח תמוז התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות מעדכן כי נכון להבוקר (שישי) עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 35,533, מדובר בשיא של חולים ביום אחד: 1,586 חולים נוספו מאז העדכון אתמול בשעה 10:16.

החל מחצות הלילה האחרון נוספו 165 חולים חדשים, אתמול אובחנו 1,464 חולים חדשים.

נכון להבוקר (שישי) ישנם 16,651 חולים פעילים בישראל. בבתי החולים מאושפזים 438 חולים, כאשר 124 מתוכם - מצבם מוגדר קשה, ו-39 מונשמים. עוד 87 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 18,532 חולים.

מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-350, עלייה של 2 נפטרים במהלך הלילה ושל 4 נפטרים ביממה האחרונה.

אתמול נערכו 27,996 בדיקות, עד לשעה זו היום בוצעו 3,351.

(משרד הבריאות)(משרד הבריאות)

אמש (חמישי) אישרה ועדת השרים להכריז ''אזורים מוגבלים'' בכמה שכונות בירושלים, בית שמש, לוד, קריית מלאכי, ורמלה. הסגר ייכנס לתוקף בשעה 13:00 בצהריים, למשך שבעה ימים, עד יום שישי הבא בשעה 8:00 בבוקר.

הסגרים יוטלו על השכונות הבאות: נחלה ומנוחה וקנה הבושם בבית שמש, רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף בירושלים, גני יער וס"ח בלוד, עמידר ביל"ו ברמלה, ואחוזת רוטנר ושכונת חב"ד בקרית מלאכי.

בנוסף החליטו השרים להאריך את ההכרזה על השכונות שניר ונווה שלום בעיר לוד כאזור מוגבל למשך 5 ימים נוספים. זאת לאחר פקיעת ההכרזה הקודמת,. המשך הסגר יוארך עד ליום רביעי בשעה 8:00 בבוקר.

במהלך הסגר, תוגבל הכניסה והיציאה אל האזורים המוגבלים ומהם, וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך החל מגיל 10 בעיר מודיעין עילית, בעיר בית שמש ובשכונות ג', ז' וח' בעיר אשדוד.

אמש הציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ את התוכנית "רשת ביטחון כלכלית 2020-2021", תוכנית הסיוע החדשה למשק בעקבות פגיעת הקורונה.

"צריך למצוא את האיזון בין הבטחת הבריאות לפתיחת הכלכלה. ההחלטות מתקבלות בשיטה של ניסוי וטעייה - כך עושות כל הממשלות" אמר נתניהו. "שר האוצר ואני עבדנו על התוכנית מסביב לשעון, כדי שתקבלו את הכסף כמה שיותר מהר. אנחנו בעיצומה של סערה עולמית ומתגברת שלא תפסח כמעט על אף מדינה".

"צעדים שנקטנו גבו מאיתנו מחיר כלכלי כבד, פתחנו את המשק, במבט לאחור אפשר לומר שהשלב האחרון היה מוקדם מדי. אני לוקח אחריות", הודה ראש הממשלה.

"עשינו זאת בגלל שהקשבנו למצוקות שלכם אזרחי ישראל, אני לוקח על עצמי את האחריות. לציבור החרדי: כל ההחלטות מתקבלות על בסיס סטטיסטי. אני שב ומבקש את שיתוף הפעולה שלכם אזרחי ישראל. אנחנו אוסרים חתונות כדי למנוע הלוויות. תתחתנו, אבל בחתונות קטנות.

נתניהו התייחס לתוכנית הסיוע, ואמר כי "בשבוע הבא ניתן מקדמות של עד 7,500 ש"ח לבעלי עסקים, זה התשלום המיידי. אם נצטרך נביא עוד תכניות בשבועות הקרובים".

התוכנית תכלול מספר מרכיבים, כאשר המרכיב הראשון הוא הענקת רשת ביטחון לשכירים שתבוא לידי ביטוי בדמי אבטלה עד סוף יוני 2021. המרכיב השני הוא רשת ביטחון לעצמאים ולבעלי עסקים שנפגעו מהקורונה - מענק מיידי של 7,500 ש''ח, שייכנס לחשבון הבנק כבר בשבוע הבא. המענק יינתן לעסקים שקיבלו סיוע במאי, בלי תנאים חדשים. כמו כן, עסקים קטנים שנפגעו עד 1,300 שקלים יקבלו מענק של עד 6,000 שקלים כל חודשיים. נתניהו הוסיף כי בשבועות הקרובים יובאו תוכניות נוספות לאישור, בתחום הכלכלה ובתחום הבריאות.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה