חדשות בריאות

נדבק בקורונה, מערכות הגוף קרסו – ואז התרחש הנס הגדול

ר' רפאל נפתלי משה נדבק בווירוס הקורונה, מצבו הידרדר, והוא חובר למכונת 'אקמו' במשך 3 שבועות. כאשר החליטו חבריו להתחזק בברכת "אשר יצר" הסגולית לרפואה – הגיעה ההודעה המרגשת מבית החולים

  • י"ז תמוז התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"יהודי תושב שיקגו, ר' רפאל נפתלי משה בן רחל, נדבק בווירוס הקורונה. מצבו הידרדר באופן חמור, וכל מערכות גופו חדלו מלבצע את תפקידן. הוא חובר למכונת 'אקמו''(ECMO) , המחליפה את תפקיד הריאות והלב, תוך תקווה מפעפעת שמערכות הגוף תתעוררנה מתרדמתן", מספר הרב שמעון שפיצר בשיעורו השבועי.

"שלושה שבועות חלפו, ומצבו של החולה לא השתפר. הייאוש גבר כאשר ציינו הרופאים שלאחר זמן רב כל-כך שאברי הגוף לא ביצעו את תפקידם באופן עצמאי, פחתה תקווה שישובו לפעול כמקדם.

"רבני הקהילה החליטו, כמוצא אחרון, לחזק ולהתחזק בברכת 'אשר יצר', הסגולית לרפואת החולה. הם פרסמו ברחבי הקהילה כי במוצאי השבת יימסר שיעור התחזקות בעניין הברכה, והציבור מתבקש להגיע.

כמה נפלאים דרכי ה': מיד לאחר שליחת ההודעה לבני הקהילה, עוד בטרם נכנסה השבת, הגיעה הבשורה המרגשת כי החולה פקח את עיניו… במוצאי שבת הגיעה בשורה נוספת שאפשר להוריד את רמת תפקוד של מכונת ה'אקמו' ממאה אחוז לשמונים וחמשה אחוז. לפני מספר ימים הגיעה הודעה נוספת: החולה נגמל לחלוטין מהמכונה, וכל מערכות גופו החלו לפעול באופן רגיל. החולה הולך ומתחזק מיום ליום, ישלח ה' דברו וירפאנו רפואה שלמה.

זכינו לראות בגודל כוחו של ציבור המתחזק בברכת אשר יצר. אנא, הבה ונתחזק אף אנו לרפואתם של כל חולי ישראל לברך ברכה זו בכוונה, אשר כפי הידוע מהקדמונים סגולתה גדולה ונפלאה להינצל מכל מחלה ופגע רע.

מבשרי אחזה א-לוק: מהי ברכת 'אשר יצר' ולמה היא כל כך חשובה? ניר קפטן יצא לפגוש את הרב חגי לוי ואת ד"ר מנחם ברייר, כדי לשמוע על סגולתה האדירה לבריאות איתנה, ועל המכונה המופלאה שנקראת גוף האדם. צפו

מה מתרחש בגוף האדם? ברוב רחמיו הפליא הבורא לעשות ונתן חכמה במערכות הגוף להפריד בין הויטמינים, המינרלים, הפחמימות, היסודות והחומרים הנצרכים לגוף לבין הפסולת. האוכל מתפרק לחומרים נצרכים לגוף וכל חומר מוצא את מקומו במקום שזקוקים לו בגוף.

בורא עולם נתן חכמה עצומה בגוף להוציא את כל הפסולת החוצה דרך נקביו. בצורה מופלאה רק הפסולת יוצאת בזמן שכל החומרים החיוניים לגוף נשארים בתוכו. אם יסתם נקב אחד, הפסולת לא תוכל לצאת. אם יפתח נקב שלא צריך להיות, חומרים חיוניים לגוף ישפכו החוצה. בכל אחד מהמקרים הללו אין לגוף אפשרות להתקיים.

האדם מצויד במערכת אוטומטית שמזכירה לו שכעת הוא צריך להתפנות. הוא הולך בנחת לבית הכסא ללא מאמץ מיוחד. בלי צורך בחיטוי או במיומנות מיוחדת, בלי מנתח צמוד, בלי כאבים, בלי חתכים, בלי מכונות. הכל בצורה טבעית, פשוטה ונוחה, עד כדי כך שאנו אפילו לא עוצרים לרגע לחשוב שיש כאן משהו מופלא מעבר להשגתנו, עד שחלילה, משהו עלול להסתבך.

על פלא ופלא זה תיקנו לנו חכמינו להודות ולתת שבח לבורא עולם. מערכת הגוף המופלאה פועלת כאילו מעצמה ועושה כל מה שצריך בצורה מתוחכמת, כאילו בדרך טבע ובצורה שגרתית.

גם אם נודה לקדוש ברוך הוא במשך כל החיים שלנו רק על העניין הזה, זה עדיין לא יספיק. המעט שאנו יכולים לעשות הוא לפחות לומר תודה תוך שימת לב והערכה לפלא, והעיקר: לא לקחת את הדברים כמובנים מאליהם.

ברכת אשר יצר בכוונה אמיתית היא סגולה ידועה ומפורסמת לשמירה על בריאות טובה. כאשר אדם מקפיד לברך ברכה זו תוך הכרה בכך שבריאותו היא נס ופלא, מתבונן בחסדיו של בורא עולם, מתבונן בכך שבורא עולם הוא הרופא, המהנדס, המפעיל והמנהל. אדם כזה מפנים שלבעל המפעל אין שום בעיה להסיר את כל המחלות והמזיקים מעלינו ולא לתת להם להיכנס אל הגוף להחליש אותנו.

לחצו לקבלת נוסח ברכת "אשר יצר".

"צעקתי לבורא עולם: 'תחזיר לי את הידיים'": לא תישארו אדישים לסיפור חייו של בן ה-100:

אנא עשו חסד והקפידו לברך את ברכת "אשר יצר" לאחר נטילת ידיים כהלכה, ויהיה החיזוק לרפואתם של הרב ברוך בן צביה, ושל רעייתו שרה לאה בת חנה ביילה, שנדבקו שניהם בווירוס הקורונה, וזקוקים לרחמי שמים מרובים.

תגיות:אשר יצרנסנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה